قدس آنلاین - ساری – حسین احمدی: تولیت آستان قدس رضوی گفت: خون مدافعان حرم جهل‌زدایی می‎کند.

خون مدافعان حرم جهل زدایی می‎کند/شعارهای عاشورا نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه بشریت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در پنجمین شب از گرامیداشت یاد و خاطره مدافعان حرم مازندران در مصلی بزرگ شهرستان ساری افزود: بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه و جهان به برکت خون شهدای مدافعان حرم و انقلاب اسلامی است.

وی تاکید نمود: عاشورا جلوه همه خوبی‌های عالم بوده و امام حسین (ع) در این روز تابلویی ترسیم کرد که همه زیبایی‌های عالم در آن به خوبی گنجانده شد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه نمود: همه امامان تلاش کردند که عاشورا زنده بماند و اربعین نماد و نمودی است که عاشورا بماند. عاشورا روز تولد شخصیت انسانی عاشورائیان است، این تولد تا زمانی که زمین و زمان پابرجا است، امتداد دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه خون امام حسین (ع) جهل‌زدایی کرد، خاطرنشان نمود: این امام همام خونش را نثار اسلام کرد تا مردم را از جهل برهاند.

وی با اعلام اینکه عاشورا باید در متن زندگی باشد، گفت: با عاشورا قرار است جامعه بشری متحول شود. عاشورا تا دیروز با جاهلیت ابوجهلی مبارزه کرد و امروز با جاهلیت مدرن مبارزه می‎کند و این مبارزه همچنان تداوم دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید براینکه قرار است خون اباعبدالله همه زشتی‌ها را بردارد، یادآور شد: عاشورا امروز در متن زندگی انسان معاصر قرار دارد و شعارهای عاشورا نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه بشریت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه جریان عاشورا امتداد و ادامه دارد، گفت: این جریان بشریت را به سوی خود فرا خوانده و انسان‌های دلداده را به سوی خود می‎کشاند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: انقلاب اسلامی ایران جلوه عاشوراست و آل‌ سعود و آل‌خلیفه امتداد جریان یزید بوده و جریان یزیدی هم ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.