۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 470390

وزیر خارجه نیجر از آمادگی کشورش برای افتتاح سفارتخانه در تهران خبر داد و از وزیر خارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد.

درخواست نیجر از وزارت خارجه ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ابراهیم باکوبا» وزیر امور خارجه جمهوری نیجر که در رأس هیأتی در ایران به سر می‌برد، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشور مان دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اهمیت آفریقا، بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای این قاره بویژه کشور مسلمان نیجر تاکید کرد.

ظریف اظهار داشت: ایران و نیجر می‌توانند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و تعمیق همکاری‌های دوجانبه با نیجر است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دو کشور محدوده وسیعی از همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی بویژه در حوزه زیرساخت‌ها، حمل و نقل، تعاملات بانکی، کشاورزی، معادن، انرژی و توسعه سرمایه‌گذاری را پیش روی خود دارند که برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور کمک کند.

در ادامه این دیدار ابراهیم باکوبا وزیر امور خارجه جمهوری نیجر با تاکید بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان، آمادگی نیامی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

وی افزود: آماده افتتاح سفارت نیجر در تهران هستیم و مایلیم مشورت‌ها و گفت‌وگوهای سیاسی بیشتر با ایران داشته باشیم.

وی بر برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجر تاکید کرد.

وزیر امور خارجه نیجر از محمدجواد ظریف برای دیدار رسمی از نیجر دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.