رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان از ورود هر گزندی به کشور جلوگیری می‌کنند، گفت: دشمنان از میزان آمادگی ایران در مقابله با شرارت خبر ندارند.

دشمنان از میزان آمادگی ایران خبر ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات سپاه شمالغرب کشور با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی نماینده خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار حسن کرمی فرمانده یگاه ویژه نیروی انتظامی، سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و با همراهی جمعی از ائمه جمعه، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدای استانهای کردستان و آذربایجان غربی در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله(ع) در ارومیه  برگزار شد.

دشمنان از میزان آمادگی ایران در مقابله با شرارت خبر ندارند

در این یادواره پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرائت شد.

در پیام سرلشکر پاسدار محمدحسین باقری آمده است: نیروهای اطلاعاتی سنگرهایی هستند که می‌توان با اطمینان کامل در آن پناه گرفت.

در این پیام اضافه شده است: منطقه آذربایجان غربی همچنان دچار ناملایماتی است ولی با تلاش رزمندگان اسلام و کشور هنوز بر روی پای خود ایستاده است.

وی در پیام خود افزوده است: سال‌های بسیاری می‌گذرد که ایران اسلامی در اثر توطئه‌ها متلاطم گشته است و دشمنان از این آگاه نیستند که ایران اسلامی سرزمین مردمان مقاوم و صبور است که در همه حال جان خود را برای حفظ دین و کشور خود نثار می‌کنند و نهایت تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار می‌گیرند.

باقری می‌افزاید: بسیاری از نیروهای ایران اسلامی هدف خود را حفظ دین اسلام و آموزه‌های دین قرار داده‌اند و در همین راه نیز به شهادت رسیده‌اند و همگان تلاش می‌کنیم با قطره قطره خون خود کشور را حفظ کنیم و آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم و به آیندگان و جوانان امروزی واجب است که در مسیر آن‌ها گام بردارند و شهدا را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

در پیام رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام خود تصریح کرده است: ملت ایران به لطف باری تعالی به ملتی با بصیرت و پرتلاش تبدیل شده و مردمان کشور افرادی هستند که از ورود هر گزندی به کشور جلوگیری می‌کنند و نیروهای اطلاعاتی سنگرهایی هستند که می‌توان با اطمینان کامل در آن پناه گرفت و با آرامش کافی و وافی به معیشت پرداخت.

تثبیت امنیت پایدار در سایه نیروهای اطلاعاتی

در این یادواره فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز اظهار داشت: بعد از 38 سال مبارزه در شمالغرب کشور، هنوز دشمنان اسلام امید به شکست ایران دارند تا این کشور اسلامی و پاسداران انقلاب اسلامی را از بین ببرند.

سردار محمد تقی اوصانلو افزود: دشمنان باید بدانند که این انقلاب فرتوت نشده است و با رهبری مقام معظم رهبری پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: امروز باید تمامی فرصت‌ها را برای برقراری نظم غنیمت بشماریم و در کنار مسائل نظامی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و تربیتی را نیز مدنظر قرار بدهیم.

اوصانلو افزود: امروز تمامی ارگانها آمادگی کامل برای همکاری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی را دارند و با این اقدامات می‌توانیم جامعه‌ای پر از آرامش داشته و راحتی را برای مردم خود به ارمغان بیاوریم.

برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیر در این مراسم  با تاکید بر اینکه برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمزی نمی‌شناسیم، اظهار داشت: به دشمنان ایران هشدار می‌دهیم که دچار جهل و خطای دوباره نشوند.

سردار حسین سلامی افزود: چندی پیش عده‌ای مزدور با تحریک چند کشور منطقه و با حمایت آمریکا و صهیونیست‌ها تلاش کردند با خودنمایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران آزموده را دوباره بیازمایند، اما همگان دیدید که این‌ها با واکنش قاطع مدافعانِ حریم ولایت روبه‌رو شده و چگونه در مقابل مقاومت نیروهای رزمنده ما به هلاکت رسیدند.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران با تاکید براینکه "هلاکت" سرنوشت تمام کسانی است که می‌خواهند به ایران نگاه بد داشته باشند، افزود: چنین سرنوشتی دارای پیام برای کسانی است که در مسیر ناامن‌سازی منطقه تلاش می‌کنند.

به دشمنان هشدار می‌دهیم دچار خطای دوباره نشوند

وی خاطرنشان کرد: به دشمنان ایران هشدار می‌دهیم و می‌گوئیم که دچار جهل و خطای دوباره نشوند چراکه منش نیروهای انقلابی اینگونه است که مهاجم را تعقیب کرده و در هر کجای دنیا که باشند، به هلاکت می‌رسانند. برای تعقیب دشمنان هیچ خط قرمز و محدودیتی قائل نیستیم و نیروهای مسلح ما این حقیقت را در سال‌های متمادی به اثبات رسانده‌ و دشمنان ضرب شصت‌های بزرگی از فرزندان این امت دریافت کرده‌اند.

سردار سلامی تاکید کرد: همین آمریکایی‌ها هر بار خواسته‌اند اقدامی علیه کشورمان صورت دهند، با شکست‌های آشکار مواجه شده‌اند.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه همواره باید خدای بزرگ را سپاسگذاری کرد چراکه به واسطه یک نعمت بی‌بدیل یعنی امام خمینی (ره) و با بعثتی نبوی‌گونه اسلام را در عصر حاضر احیاء کرد، گفت: امام خمینی (ره) با رهبری عادلانه خود ما را از اسارت و بردگی طاغوت و سیطره یهود و نصارا رهایی بخشید و کفر به طاغوت و ایمان به خداوند متعال را به‌عنوان جوهر توحید در جهان انتشار داد و به‌عنوان سرچشمه عزت مسلمانان در جهان، شناخته شد.

روز به روز آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی ایران در جهان گسترده می‌شود

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، بذرِ آگاهی و بیداری را در ذهن و دل مسلمانان کاشت که امروزه ثمره آن را مشاهده می‌کنیم و روز به روز آموزه‌های دینی و انقلاب اسلامی ایران در جهان گسترده می‌شود و انسان‌های زیادی را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

سردار سلامی ادامه داد: رهبری‌های امام خمینی (ره) با منطق وحی، پارسایی درخشان و تابناک و با شجاعتی شایسته تحسین، در آمیخته بود و سفینه نجات امت اسلامی را در دوران خفقان با کیاست خود به ساحل فلاح هدایت کرد.

وی افزود: باید در همه حال به ارواح شهدای اطلاعات، شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا درود و سلام فرستاد و خداوند متعال را شکر گذاشت که برنامه بزرگداشت شهدا ترتیب داده شده است تا بزرگواری آنان را به‌همگان نشان دهیم؛ تمامی این برنامه‌ها سرشار از معنویت بوده که به میزبانی شهدا برپا شده است.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران اظهار داشت: استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان دارای مردمانی با ایمان‌های مستحکم، قلب‌های بزرگ و با نشاط، فداکار، سرشار از عشق به ولایت و وفادار به کشور و نجیب است که نزدیک به 40 سال است با انواع فتنه‌ها و نفوذهای مخرب دشمنان خارجی و مزدوران داخلی آنان، در ستیز هستند.

سردار سلامی تصریح کرد: در آخرین ساعات روزهای ماه محرم قرار گرفته‌ایم که چشمان همگان اشکبار است و شهادت امام حسین(ع) در این ماه یکی از مصبیت‌های عظیم به حساب می‌آید که با شهادت خود، یاران‌شان و اهل‌بیت خود، پیام عاشورا را به گوش همگان رساند و دین اسلام را زنده نگهداشت.

مقاومت تنها راه مقابله با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این یادواره اظهار داشت: در ایام منسوب به امام حسین(ع) قرار گرفته‌ایم و هر کسی که دوست دارد بهشتی شود در این ایام به زیارت ایشان برود.

وی تصریح کرد: بزرگداشت یاد شهدا فضیلت است بنابراین از تمام کسانی که در این ایام مراسم بزرگداشت شهدا را ترتیب داده‌اند نهایت تشکر را داریم.

قریشی افزود: طبق روایات اگر کسی به شوق و محبت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت(ع) به زیات ایشان نائل شود وی در بهشت در کنار اهل بیت(ع) بر سر یک سفره ارتزاق می‌کند و امید می‌رود خداوند متعال زیارت ایشان را نصیب همگان کند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: تنها راه مقابله با استکبار و ایادی آنها در طول تاریخ، مقاومت بوده است و شهدا جان خود را جهت به ارمغان آوردن امنیت و آرامش از دست دادند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) بیان کرد: خشم خداوند در فرار کردن از مقابل دشمن نهفته چرا که این فرار ذلت به بار می‌آورد و یقین بدانید طبق وعده قرآن کریم دشمن از موضع و موقعیت خود عقب نشینی نمی‌کند مگر اینکه با ضربه‌های شدید آنان را بهراسانید.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: باید تا زمانی که پرچم دین مبین اسلام را به حضرت مهدی(عج) تحویل می‌دهیم پایدار باشیم و در مقابل دشمنان دین اسلام تا پای جان ایستادگی کنیم تا کشوری پر از امنیت و آرامش داشته باشیم.

در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر و کتب ویژه یادواره سرداران و 250 شهید اطلاعات سپاه شمالغرب کشور از خانواده‌های معزز این شهدا تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.