بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، در بهار سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۷۹۳ پروانه‌ی ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۰.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است،

کاهش تعداد پروانه‌ ساختمانی تهران در بهار امسال

به گزارش تسنیم به نقل از مرکز آمار ایران،  خلاصه یافته‌های این مرکز برای شهر تهران، تهیه شده است که به شرح زیر ارائه می‌شود.

در بهار سال ۱۳۹۵، تعداد ۱۷۹۳ پروانه‌ی ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۰.۹ درصد نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۱۹.۷ درصد کاهش داشته است، این تعداد پروانه حدود ۵.۶ درصد از کل پروانه‌های ساختمانی کشور را تشکیل می‌دهد. از کل پروانه‌های صادر شده ۹ پروانه (۰.۵ درصد) مربوط به افزایش بنا و ۱۷۸۴ پروانه (۹۹.۵ درصد) مربوط به احداث ساختمان بوده است که پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان نسبت به فصل گذشته حدود ۱.۰ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۰.۰ درصد کاهش داشته است.

مجموع مساحت زیربنای تعیین شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در بهار سال ۱۳۹۵ حدود ۳۷۸۳.۸ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۴۳.۹ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است و در حدود ۲۴.۲ درصد از مجموع کل زیربنای تعیین شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد. همچنین متوسط مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان حدود ۲۱۲۱ متر مربع و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی حدود ۱۵۳۲ متر مربع بوده است.

تعداد واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در بهار سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۵۷۱۲ واحد بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۱۶.۰ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ۲۱.۷ درصد کاهش داشته است. این تعداد واحد مسکونی، ۱۹.۲ درصد از واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد. با توجه به تعداد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در شهر تهران، متوسط تعداد واحد مسکونی در پروانه‌های احداث ساختمان ۸.۸ واحد و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی نیز ۸.۸ واحد بوده است.

مجموع مساحت زمین پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان در حدود ۲۶۶۹.۷ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ۳۶۱.۶ درد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۲۵۷.۴ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه‌های احداث ساختمان ۱۴۹۶ متر مربع و در پروانه‌های احداث ساختمان مسکونی حدود ۱۰۷۶ مترمربع بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.