قدس آنلاین – گیلان – نرجس غلامپور : مدیر حج و زیارت گیلان از ثبت‌نام ۱۳ هزار نفر زائر اربعین حسینی(ع) این استان در سایت سماح خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی تا ۲۵ آبان‌ماه می‌باشد.

ثبت‌نام ۱۳ هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح

حسن فعال با اشاره به وضعیت ثبت‌نام زائران اربعین حسینی در سایت سماح اظهار کرد: تاکنون در گیلان ۱۳ هزار نفر برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سایت سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ثبت‌نام زائران اربعین حسینی گیلان را نسبت به سال گذشته چشمگیر دانست و افزود: از زائران می‌خواهیم حتما در سایت سماح ثبت‌نام کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه عده‌ای سودجو از عشق و ارادت مردم نسبت به اهل‌بیت‌(ع) و امام حسین(ع) سوءاستفاده می‌کنند، گفت: این افراد پول‌هایی را از مردم به‌عنوان ثبت‌نام دریافت می‌کنند که توصیه می‌کنیم زائران برای ثبت‌نام به سایت سماح مراجعه کنند.

وی سایت سماح را تنها منبع رسمی برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی عنوان کرد و ادامه داد: در این سایت پول زائران معادل ریالی اخذ می‌شود.

فعال مجموع هزینه یک زائر برای ثبت‌نام در سایت سماح را حدود ۱۷۰ هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: افراد می‌توانند در قالب گروه‌های سه تا ۵۰ نفره در سایت سماح ثبت‌نام کنند.

وی مهلت ثبت نام در سایت سماح را تا ۲۵ آبان‌ماه جاری بیان کرد و متذکر شد: با توجه به استقرار دفتر کنسولگری عراق در رشت، برای زائران اربعین در گیلان روادید صادر می‌شود و نیازی به مراجعه به تهران نیست.

مدیر حج و زیارت گیلان از صدور بالغ بر ۷ هزار و ۶۴۰ روادید زائران اربعین در گیلان خبر داد و گفت: به صورت روزانه در کنسولگری مذکور برای زائران روادید صادر می‌شود.

وی با اشاره به تعیین مرز برای زائران گیلان در رسیدن به کربلا، خاطرنشان کرد: برای استان گیلان مرز مهران پیش‌بینی شده و زائران با در دست داشتن گذرنامه معتبر و روادید از این طریق این مرز اعزام می‌شوند.

فعال از زائران خواست قبل از عزیمت از آخرین تحولات مرزی آگاهی داشته باشند و خاطرنشان کرد: در سال‌جاری تسهیلات خوبی برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: زائران می‌توانند با خودروی شخصی و یا در قالب کاروان خود را به مرز مهران برسانند و از آنجا عازم بغداد و کربلای معلی شوند.

مدیر حج و زیارت گیلان از اختصاص یک پرواز به زائران اربعین حسینی از فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و یادآور شد: زائران می‌توانند برای ۲۶ آبان‌ماه جاری به مقصد بغداد بلیت پرواز بگیرند و مستقیم به عراق بروند و سوم آذرماه نیز مستقیم از بغداد به رشت پرواز کنند.

وی تنها شرط زائران را ثبت‌نام در سایت سماح دانست و خاطرنشان کرد: سماح تنها مرجع مطمئن و رسمی بوده که از زائران ثبت‌نام می‌کند و کسانی که خارج از سایت سماح ثبت‌نام کردند می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر زیارتی اقدام به ثبت‌نام در سایت سماح کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.