صبا کریمی: نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و رئیس نمایشگاه برگزار شد.

«صداقت و شفافیت» شعار نمایشگاه مطبوعات شد

انتظامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به حضور پررنگ مطبوعات در این دوره نمایشگاه عنوان کرد: حدود 23 مؤسسه مطبوعاتی، 65 مؤسسه استانی، 8 عنوان تشکل مطبوعاتی و 20 رسانه در بخش کسب و کار نمایشگاه حضور دارند. همچنین غرفه اداره کل ارشاد استان‌ها و نشریات دانشجویی در دو بخش وزارت علوم و دانشگاه آزاداسلامی نمایشگاه حاضرند.

به گفته وی علاوه بر این 40روزنامه‌، 13خبرگزاری عمومی، 23 عنوان در بخش دین و اندیشه،86 عنوان در بخش فرهنگی و هنری، مجلات و پایگاه‌های خبری، 94 رسانه در بخش سیاسی و اقتصادی،99رسانه آموزشی و تخصصی،79 رسانه عمومی و خانواده و 11 رسانه کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور دارند و برگزاری  بخش قابل توجهی از نشست‌های حرفه‌ای را خود رسانه‌ها برعهده دارند.

وی در ادامه افزود: شعار نمایشگاه امسال شفافیت و صداقت است. این شعار در تداوم شعارهای سال گذشته است و باید همواره به دنبال شفافیت باشیم و هرچقدر این شفافیت افزایش پیدا کند مبارزه با فساد آسان‌تر می‌شود و هزینه‌های نظارتی را در دستگاه‌های عریض و طویل مرتبط را کاهش می دهد. البته در مقابل هم رسانه‌ها موظفند با توسعه مبانی اخلاق و روش‌های حرفه‌ای در بهره‌گیری از شفافیت بکوشند.

انتظامی تأکید کرد: امسال حضور رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات رشد 30 درصدی داشته است و به لحاظ تنوع دیدگاه‌های سیاسی حضور رسانه ها خیلی پررنگ تر است. نمایشگاه جمعه این هفته شروع به کار خواهد کرد و شنبه آینده به طور رسمی افتتاح خواهد شد و هر روز یکی از روزنامه‌ها عهده‌دار انتشار ویژه‌نامه است.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با شعار «شفافیت، صداقت» از 14 تا 21 آبان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.