قدس آنلاین: مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی شعار «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را شعار تعلیم و تربیت و از عناصر تشکیل دهنده مکتب پیامبر اسلام دانست و گفت: هدف از مکتب دین مبین اسلام، تبدیل زندگی روزمره مردم به بندگی حق بود.

هدف از مکتب دین مبین اسلام، تبدیل زندگی روزمره مردم به بندگی حق بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباس فرازی نیا، در نشست فرهنگی اخلاق نبوی که در محل نمازخانه مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو برگزار شد، همجواری با علی ابن موسی الرضا (ع) را از نعمت های بزرگ این مدرسه دانست و ابراز داشت: ائمه اطهار جلوه ای از جلوه های حضرت حق هستند.
وی با بیان اینکه خیلی از علما و شخصیت های بزرگ وقتی به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می شدند و تاکید بر این داشتند از پایین پای حضرت مشرف شوند، ادامه داد: خیلی از عارفان دیده اند که در پایین پای حضرت، انبیایی چون حضرت آدم، نوح، عیسی، پیامبر، امیرمومنان(ع) و.... در صف زیارت ایستاده اند.
مدیر ارتباطات حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه نسل انسان از ابتدا تا انتها، طبق قرآن و روایات نسل حضرت آدم ابوالبشر است و این نسل به دو گروه مثبت و منفی تقسیم بندی می شوند، اظهار داشت: در طول تاریخ بشر، گروه مثبت که تحت ولایت هستند به دنبال هدایت گروه منفی بوده اند.
وی با اشاره به آیه قرآن کریم «لِلحَق دَولَة وَ لِلباطِل جولَة» برای حق، دولتی دائمی خواهد بود و دولت باطل دارای جولانی بیش نیست و عظمت و شرافت از آن حق است و باطل هم اگر قوت پیدا کند مثل حبابی روی آب می ماند و ماندگار نیست، ادامه داد: در 1400 سال زندگی بشر، خداوند پیامبر اسلام را در جهت هدایت مردم معرفی کرد.
حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه جامعه انسانی با پیدایش نور اسلام، پیام ماندگاری را دریافت کرد و میراث دار آن شد، ابراز داشت: دلیل این که در قرآن امت اسلام بهترین امت معرفی می شود، میراث دار بودن و ضرورت رساندن پیام اسلام به نسل های بعدی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مکتب نبوی در سرزمین حجاز که نزدیک 1400 سال پیش از سوی پیامبر عظیم الشان ایجاد شد دارای شناسنامه است، ادامه داد: قانون اساسی در مکتب قرآن این است که تا قیامت کاربری دارد.
حجت الاسلام فرازی نیا، شعار «قولوا لا اله الا الله تفلحوا» را شعار تعلیم و تربیت و از عناصر تشکیل دهنده مکتب پیامبر اسلام دانست و اظهار داشت: هدف از مکتب دین مبین اسلام، تبدیل زندگی روزمره مردم به بندگی حق بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با معتبر دانستن کلاس اخلاق و اینکه تزکیه بر تعلیم مقدم است، ادامه داد: آنهایی که روی تربیت و تزکیه حساب باز کرده اند در جامعه نیز موثر واقع شده اند.
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه مراجع تقلید شیعه و عصر حاضر آدم های معمولی بوده اند که از دو عنصر نهضت نبوی خوب و به موقع استفاده کرده اند، به بیان آیت الله جوادی آملی نسبت به داشتن اندکی تقوا و فضل اشاره کرد و افزود: طلبه های مهذب موفق تر بوده اند.

ترور فیزیکی، نخستین توطئه دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام
وی با اشاره به آیه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ» و با بیان اینکه دشمن توطئه شومی علیه مکتب شروع کرده است و در برابر گسترش اسلام بیکار نمی نشیند، اظهار داشت: ترور فیزیکی، نخستین توطئه دشمنان برای جلوگیری از نفوذ اسلام بود، که نتوانستند با این حربه مانع تابش نور اسلام شوند.
حجت الاسلام فرازی نیا توطئه دوم دشمنان را، توقف اسلام، به دلیل وجود راهبردهایی چون امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ، جهاد و امثال آن دانست و ادامه داد: دشمن در این مساله هم ناکام ماند و موفق نشد که اسلام را متوقف کند.
وی ایجاد انحراف در میان مسلمانان را سومین تلاش دشمن برای غلبه بر پیشرفت اسلام معرفی کرد و افزود: دشمن انحراف را به جایی رساند که پسر پیامبر اسلام را به قتلگاه بردند و دردسرهای زیادی را ایجاد کردند که هنوز هم دامن گیر اسلام است، اما هرگز نتوانستند جلوی اسلام خواهی جامعه انسانی را بگیرند.
حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه سه عامل جهل، غفلت و اسارت از عوامل عدم پیشرفت اسلام است، بر جهل زدایی و غفلت زدایی و اسارت زدایی تاکید کرد و ابراز داشت: حضرت سیدالشهدا با نهایت قدرت و قوت و با تمام سرمایه خود و اهل بیت به میدان آمد که دین اسلام را حفظ کند.
وی با تاکید بر اینکه تمام فرمایشات سیدالشهدا آیات قرآن و پیام قرآنی است، به سه عنصر اساسی منطق و استدلال، حماسه و ایثار و احساس و عاطفه در نهضت حسینی اشاره کرد و افزود: نهضت عاشورا مقوم قیام مهدوی است.
حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه با تکیه بر فرهنگ عاشورا می توان امام زمانی بود و به فرهنگ عاشورا و امام زمان اقتدا کرد، ادامه داد: هدف امام زمان (ع) تحقق اهداف همه انبیا بوده است.
وی در پایان با بیان اینکه عصر قیام مهدوی عصر انتظار است، امید، عمل و اعتقاد را سه رکن انتظار دانست و تاکید کرد: منتظر واقعی نباید منتظر ظهور بنشیند، بلکه باید در میانه میدان ایستاده باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.