سخنگوی کمیسیون امنیت ملی برای اولین بار فاش کرد: دانش‌آشتیانی تنها مدیر مدرسه‌ای بوده که در تهران از بین ۳ هزار مدیر مدرسه، در فتنه ۸۸ بازداشت شده است.

آشتیانی به شکست ایران راضی است ما او را صهیونیست می دانیم/جالب است روحانی یکی از زندانیان فتنه را به عنوان وزیر پیشنهاد داده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه) خانه ملت در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: زمانی که دانش آشتیانی عضو شورای عالی تالیف کتب درسی بود، درس شهید فهمیده حذف شد.
نقوی حسینی با اشاره به مطالب مطرح شده در سخنان موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: بعضی‌ها آقای دانش آشتیانی را منتصب به شهید رجایی و خانواده علما می‌کنند و می‌گویند ایشان در ستاد پشتیبانی جنگ بوده است این در حالی است که نخست وزیر دوران جنگ عامل اصلی فتنه سال ۸۸ شد و آیت‌الله منتظری که فقیه بود، فاسد شد. بنابراین اینها ملاک ارزشگذاری نیست.
وی با انتقاد از صحبت‌های رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی گفت: چون خودتان گفتید از نقد استقبال می‌کنید، امیدوارم صحبت‌هایم را به جهنم حواله ندهید و نمایندگان را به انقلابی نفهم و بی‌سواد متهم نکنید و حرف ما که نمایندگان مردم هستیم گوش کنید.
نماینده مردم ورامین در مجلس با انتقاد از اقدامات دولت در ایجاد تغییرات در کابینه اظهار کرد: این اقدام رئیس جمهور ترمیم کابینه نیست مردم امروز مشکل بیکاری و  اقتصادی دارند و رونق و رفاه می‌خواهند تمام کارخانجات در حال تعطیلی هستند. دولت باید ترمیم کابینه را در حوزه اقتصادی انجام می‌داد ولی تاکنون قدمی در این حوزه برنداشته است.
نقوی حسینی با اشاره به استعفای وزیر قبلی آموزش و پرورش گفت: استعفای فانی فرار رو به جلو بود و برکنار وزرای ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل ناکارآمدی و پاسخگوی به مطالبات مردم و بحث کنسرت‌ها نبود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ایران است، افزود: دولت نباید به آموزش و پرورش سیاسی برخورد کند و کسی را که یک «بازیگر سیاسی» است به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس خطاب به نمایندگان گفت: ما به مردم وعده دفاع از استقلال، آزادی و ولایت فقیه را داده‌ایم و باید پاسخگوی رای خود باشیم.
نقوی حسینی با انتقاد از معرفی وزرای که یکبار در مجلس نهم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشده‌اند خطاب به روحانی گفت: چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید و وزرایی را که یکبار در مجلس قبل رد صلاحیت شده‌اند دوباره به مجلس معرفی می‌کنید.
وی افزود: آیا از بین معلمین و خانواده آموزش و پرورش یک فرد شایسته و آشنا به این حوزه وجود نداشت که شما کسی را که یک بار به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کردید دوباره به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی می‌کنید، آیا این توهین به مجلس و حاشیه‌سازی نیست.
نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه امروز معلمین گرفتار مسائل معیشتی هستند، گفت: معلمان امروز انگیزه خود را از دست داده‌اند و بحث مسکن و رفاه فرهنگیان به حال خود رها شده است.
نقوی حسینی با اشاره به فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: تعریف جدیدی که امروز رئیس جمهور از فساد ارائه دادند، باید مورد توجه قرار گیرد. ایشان گفتند فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس نیست ما تنها به عده‌ای وام داده‌ایم این در حالی است که یک شهروند عادی برای یک وام دو میلیون تومانی باید ماه‌ها دوندگی کند آن وقت در صندوق ذخیره فرهنگیان ۸ هزار میلیارد به ۳۰ نفر وام داده می‌شود؟ آقای رئیس جمهور آیا این اختلاس نیست؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سوابق سیاسی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش آشتیانی موسس حزب منحله مشارکت، عضو فراکسیون حزب منحله مشارکت در مجلس ششم، عضو شورای سیاستگذاری ستاد انتخاباتی آقای معین و از امضا کنندگان اصلی بیانیه‌ها در فتنه ۸۸ است.

وی برای اولین بار فاش کرد که دانش آشتیانی تنها مدیر مدرسه‌ای است در تهران که از بین ۳ هزار مدیر مدرسه در رابطه با فتنه ۸۸ بازداشت شده است.

** تحصیل و تدریس همزمان دانش آشتیانی در انگلیس با بورسیه هاشمی

نماینده مردم ورامین در مجلس با بیان اینکه زمانی که آقای دانش آشتیانی با بورس تحصیلی دولت آقای هاشمی در انگلستان تحصیل می‌کرده اظهار کرد: اسنادی از یک خواهر شهید مبنی بر اینکه ایشان بدون هیچگونه گزینشی و با استفاده از روابط در ایام تحصیل در انگلستان در مدرسه‌ ایرانیان تدریس می‌کرده به دست من رسیده است که تقدیم رئیس محترم مجلس می‌کنم. وی همچنین اسناد مربوط به اقدامات مالی دانش آشتیانی را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.
نقوی حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دانش آشتیانی گفت: کسی که در قلبش راضی باشد دولت جمهوری اسلامی شکست بخورد یک صهیونیست است و ما وزیری می‌خواهیم که دارای تدین و شرافت باشد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است، خطاب به روحانی گفت: چرا شما خط قرمز نظام را رعایت نکرده‌اید و یکی از فتنه‌گران را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کردید، مگر دولت جزو نظام جمهوری اسلامی نیست که خط قرمز نظام را رعایت کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس در پایان از نمایندگان خواست به فتنه‌گران که عامل آمریکا بودند و به چهره نظام اسلامی چنگ کشیدند رای ندهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    0 0
    دمت گرم شیر مادرت حلالت