۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 470720

حضور در نمایشگاه‌های کتاب بین‌المللی ثمرات فراوان دارد اما نه با دیپلماسی فرهنگی خرمهره، بهتر است عینک‌های روشنفکرانه برای حضورهای اینگونه برداشته شود.

چگونگی صدور فرهنگ با خرمهره!+عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه‌های کتاب هم برای خود ماجرایی شده است. هرچند ایران به تازگی این مسئله را تجربه می‌کند اما به نظر می‌رسد راه را نباید به اشتباه رفت.

بر اساس این گزارش، ایران در نمایشگاه روسیه و تا چند روز پیش در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد مهمان ویژه بود و برای توسعه دیپلماسی بعلاوه کتاب از خرمهره استفاده کرد!

اهدای خرمهره به بازدیدکنندگان غرفه ایران درنمایشگاه بلگراد

حضور در صحنه‌های بین‌المللی مزایای زیادی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت و باید در برنامه سالانه فرهنگی کشور چنین تدابیری اندیشیده شود تا چهره فرهنگی ایران به دنیا نمایان شود. حضور در نمایشگاه‌های کتاب هم از جمله این اقدامات ارزشمند است اما بهتر است کمی به سمت ارزش‌ها قدم برداشته و اولویت‌ها را تبلیغ کنیم نه خرمهره!

زمان آن رسیده تا مسئولان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی دست از دیپلماسی خرمهره برداشته و تدبیری نه روشنفکرانه بلکه معقولانه داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.