۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 470788

در دیدار مدیرکل بهزیستی با فرمانده نیروی انتظامی مطرح شد:

آمادگی داریم جنبه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری را دنبال کنیم

فرمانده نیروی انتظامی: تعامل و همکاری دستگاه‌ها با پلیس رویکرد مجموعه را تغییر می‌دهد

قدس آنلاین - کرمان - مدیرکل بهزیستی از اجرای طرح کاهش آسیب در استان کرمان خبرداد و گفت: این طرح به طور کامل با رویکرد محله‌محوری در کرمان اجرایی می‌شود و بهزیستی و سایر سازمان‌ها فقط نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند.

آمادگی داریم جنبه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری را دنبال کنیم

عباس صادق‌زاده در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در دیدگاه مردم  نگاه پلیس نسبت به گذشته تغییر کرده است، اظهار داشت: در زمینه مدیریت با از ائمه معصومین (س) الگو بپذیریم.

وی با تأکید براینکه شخصیت پلیس باید نشأت گرفته از سیره ائمه اطهار(س) باشد، گفت: اگر این اصل رعایت شود در ایجاد امنیت و آرامش بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان رویکردهای پلیس را در حوزه مسائل اجتماعی بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: وجود مددکار و مشاور در مراکز انتظامی از جمله کلانتری‌ها و ارجاع مراجعین قبل از افسر به مددکار یا مشاور می‌تواند در ایجاد آرامش بسیار موثر واقع شود.

صادق‌زاده گفت: این آمادگی را داریم دامنه فعالیت‌ها و ماموریت‌ها را در مراکز انتظامی از جمله کلانتری‌ها گسترش دهیم و جنبه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری را دنبال کنیم.

وی با تأکید بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردم و مسئولان بیشتر استفاده کرد که در این زمینه می‌توان در طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با نیروی انتظامی فرآیند پیشگیری از برزو و شیوع آسیب‌ها را کنترل کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان برنامه‌ریزی بومی شده مبتنی بر تفکر جهانی را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: براساس دستورالعمل‌ها می‌توان  منابع مالی و غیرمالی موجود را به سمت تدوین برنامه‌های بومی شده هدایت کرد.

صادق‌زاده با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در راستای پیشگیری از اعتیاد، گفت: پیشگیری از اعتیاد یک اقدام تخصصی در مجموعه نیروی انتظامی و بهزیستی است که می‌توانیم اقدامات مشترکی را انجام دهیم.

وی موضوع معلولیت در جامعه را یک بحث گسترده و مشترک در دو نهاد نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی عنوان و بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه پیشگیری با هدف یک معلول کمتر منعقد شده است که در این راستا تاکنون موفق عمل کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  آمار مشاوره‌های ژنتیک را طبق آمار رسمی و معتبر در پنج ماه گذشته ۴۸ درصد در استان عنوان کرد و افزود:  آزمایشات ژنتیک نیز در استان کرمان ۲۸ درصد رشد داشته است.

صادق‌زاده با اشاره به اجرای طرح‌های اجتماع محور در سطح محلات؛ تصریح کرد: در این طرح با مشارکت مردم محله مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شناسایی می‌شود و در نهایت مردم برای کاهش و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی می‌شود.

وی از اجرای طرح کاهش آسیب در استان کرمان خبرداد و گفت: این طرح به طور کامل با رویکرد محله‌محوری در کرمان اجرایی می‌شود و بهزیستی و سایر سازمان‌ها فقط نقش تسهیل‌گر را ایفا می‌کنند.

سردار رضا بنی‌اسدی فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان نیز در این دیدار مهم‌ترین وظیفه پلیس را ایجاد امنیت دانست و اظهار داشت: در کنار تعقیب و دستگیری مجرمین و متهمین پلیس یکی از اقدامات مهم پلیس در راستای ایجاد آرامش در کشور است.

وی افزود: باید دیدگاه و احساس مردم را نسبت به پلیس تغییر دهیم زیرا  مردم تصور می‌کنند که  وظیفه پلیس تنها تعقیب و دستگیری  مجرمین و خشن برخورد کردن با این عوامل است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: پلیس برای رسیدن به اهداف خود از آنجا که عهده‌دار مسئولیت بالایی است نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌هایی چون بهداشت و درمان، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر است.

سردار بنی‌اسدی افزود: تعامل و همکاری دستگاه‌ها با پلیس رویکرد مجموعه و جهت‌گیری‌های کلی را مضاعف می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در معرفی پلیس به مردم هنوز جای کار دارد گفت: با فرهنگسازی می‌توان تصویر خوبی را از پلیس در ذهن مردم ایجاد کنیم تا مردم بدانند که پلیس غیر از کارهایی که در راستای ارتقای امنیت در جامعه انجام می‌دهد می‌تواند به عنوان مشاور و مددکار نیز در کرمان مردم ارائه خدمت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.