شهردار تهران خود را خدمت‌رسان مردم دانست و گفت: اگر به دنبال تخریب بنده هستید، چرا این تهمت‌ها را به خانواده‌ام وارد می‌کنید؛ چرا به دختر و حتی همسرم تهمت می‌زنید؟

 تخلف ۲۲۰۰ میلیاردی وجود خارجی ندارد/مشکلتان با من است چرا به دختر و همسرم تهمت میزنید؟

به گزارش قدس آنلاین فارس، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران در حال ارائه گزارش از عملکرد املاک شهرداری تهران است.

شهردار تهران صبح امروز طی سخنانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تبریک 13 آبان به عنوان روز استکبار ستیزی، تاکید کرد: اگر بخواهیم از صفت های یک فرد انقلابی نام ببریم، حتما روحیه استکبار ستیزی یکی از مهم ترین ویژگی ها و خصلت های هر فرد و سازمانی در مجموعه انقلاب اسلامی است. امیدوارم هر کجا هستیم این روحیه مبارزه با استکبار و خوی استکباری، ظلم ستیزی و دفاع از محرومان و مظلومان اعم از مسلمان و غیر مسلمان را داشته باشیم.

 قالیباف افزود: از اعضای شورای شهر تقدیر و تشکر می کنم که این فرصت را برای من فراهم کردند تا در یک جلسه علنی برای اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رسانه های محترم که نمایندگان افکار عمومی هستند و در راس همه مردم شهر تهران که در جریان یک خبر و نامه ای که درباره املاک تعاونی شهرداری تهران بود، قرار بگیرند. این نامه از طرفی برای دلسوزان ایجاد نگرانی کرد و از طرفی هم باعث سوء استفاده دشمنان و بدخواهان، مخصوصا دشمنان شناخته شده و کمربسته علیه انقلاب و نظام در خارج از کشور شد.

وی ادامه داد: بسیاری از اوقات که با مردم صحبت می کنم، مطمئن شده ام که شاید به خاطر ضعف ما، هنوز نتوانسته ایم ابعاد شهرداری تهران و گستردگی کار را برای مردم خوب تشریح کنیم. حتی گاهی بعضی عزیزان از شهرستان ها به دلیل عدم آشنایی با سیستم های اداری و حقوقی فکر می کنند اگر اشکالی در شهرداری شهر خودشان وجود دارد، امورات آنها به تهران بر می گردد. همان طور که در داخل خود شهر تهران نیز شاید جایگاه و گستردگی کار مشخص نباشد.

در شهرداری تهران بیش از 250 ماموریت داریم

به گفته قالیباف شهرداری تهران مجموعه ای است که نزدیک به 60 هزار نفر افراد زحمت کش شامل کارگران و کارکنان به صورت مستقیم با آن کار می کنند. هزاران نفر نیز غیر مستقیم با شهرداری مشغول به کار هستند که در 22 منطقه و در نزدیک به 50 سازمان و شرکت های متعدد فعالیت می کنند که حساسیت کاری آن ها از شهرداری تهران بیشتر است. ما در شهرداری تهران حداقل بیش از 250 ماموریت داریم که درنگ در هر کدام از این ماموریت ها باعث می شود در لحظه عکس العمل ایجاد شود.

وی افزود: روز یکشنبه  باتوجه به گستردگی و حساسیت کار بعد از جلسه شورای شهرداران در بهشت زهرا، به محل تطهیر و غسل اموات شهر تهران سر زدیم. در آن زمان حدود 20 دقیقه از این محل بازدید داشتیم و در این 20 دقیقه روال کاری عادی آنها طبیعتا متوقف شد که همین زمان کوتاه در نظم کاری آنجا اثرگذار بود. هر کاری در شهرداری لحظه ای مورد درنگ قرار بگیرد، در همان لحظه عکس العمل دارد.

7000 تماس روزانه با سامانه های شهرداری تهران

شهردار پایتخت با بیان اینکه ما یک مجموعه درآمد و هزینه هستیم که باید تلاش کنیم درآمد ایجاد کنیم تا هزینه کنیم، گفت: این کار خودش سختی هایی دارد. IT Base شدن تشکیلات شهرداری و برقراری اتوماسیون در هشت سال گذشته باعث شده است تا 8 میلیون سند و مکاتبه در این اتوماسیون انجام شود. یعنی روزانه چهار هزار نامه به مجموعه این سیستم وارد می شود که نشان از گستردگی کار دارد. اگر سامانه های 137 و 1888 را بررسی کنید نیز شاهد هستید که روزانه شش – هفت هزار تماس صورت می گیرد  که روی 50 درصد آن باید عملیات انجام گیرد و اقدام شود.

 جزو مدیرانی نیستم که بخواهم از گذشته گله کنم

قالیباف با تاکید بر اینکه جزو مدیرانی نیستم که بخواهم از گذشته گله ای کنم، اظهارکرد: اگر امروز هم این نکته را بیان می کنم، به دلیل آن است که توضیح دهم. در روزهای ابتدایی وقتی با همکاران جلسه می گذاشتیم، می گفتیم در هر اقدام باید سه موضوع شهر، شهروند و شهرداری را مورد توجه قرار دهیم . هر تصمیمی گرفته می شود؛ باید اثر آن را بسنجیم و بعد تصمیم بگیریم چرا که در غیر این صورت آثار منفی به دنبال دارد. همچنین همیشه تاکید کردم که  اگر می خواهیم در شهر و شهروندان تحول ایجاد کنیم؛ لازمه این تحول آن است که ابتدا در شهرداری تحول ایجاد شود تا بتوانیم بر شهر و شهروند اثرگذار شویم و از این ظرفیت بالای مردمی استفاده کنیم.

وی افزود: وقتی یک مطالعه ای درباره سوابق در شهرداری انجام دادم، یک سیستم اداری منظم و قابل دسترسی را در شهرداری ندیدم که بتوان بر اساس آن تحلیل جمع بندی شده ای از مجموعه کارها داشت. از این رو در گذشته آن انضباط مالی که توقع می رفت وجود نداشت چرا که سیستم های نقدی و غیر نقدی مشخص نبود و در حسابرسی ها همه یا غیر قابل اظهار نظر و یا مردود بود. همچنین در ثبت و ضبط املاک اعم از مستعلات و زمین نظم درستی نبود.

دکتر قالیباف ادامه داد: نمونه آن بی نظمی در گذشته این است که وقتی پل صدر را می ساختیم یکی از املاک آنجا در خرید مقاومت می کرد و قرار بود ماده 9 شود. وقتی به دادگاه کشیده شد در اسناد و مدارک مشخص شد این زمین هنوز متعلق به شهرداری است. در حالیکه برای زمینی که هنوز متعلق به شهرداری بود، به نفع کس دیگری پروانه صادر شده بود و آنطور که باید و شاید ثبت و ضبط نمی شد. حتی در همین بحث های رفاهی هم به این دلیل شورای سوم خودشان به این تشخیص رسیدند که طرح دهند که واگذاری و امکانات رفاهی پرونده مشخصی داشته باشد که برای یک کارگر  و کارمند ما در 20 سال گذشته چه خدماتی از شهرداری تهران گرفته است. این اطلاعات پیش از این قابل دسترسی نبود.

چرا با ادعاهای دروغ به دختر و همسرم تهمت می‌زنید؟

قالیباف پس از پرسش‌های مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر اظهار کرد: در زمینه مسائلی که بابت تفاوت ارائه خدمات بین کارگران، کارمندان و مدیران شهرداری مطرح شده، باید بگویم مجموعه خدماتی که میان کارگران، کارمندان و مدیران داده شده همانند هم بوده است و هیچگونه تفاوتی ندارد.

وی تاکید کرد: ما برای خدمت‌رسانی به مردم حضور یافته‌ایم و هیچگونه گرایش سیاسی ندارم و همانند دوران رزمندگی به مردم خدمت خواهم کرد و تحت تأثیر جریانات سیاسی نیستم.

شهردار تهران با بیان اینکه به خود و خانواده‌اش ظلم می‌شود، تصریح کرد: بنده در مقابل اتهامات ایستادگی می‌کنم، اما چه جوابی به دخترم که یک تصویر جعلی به نام او در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر می‌شود بدهم؛ متاسفم که تصویر خانم دیگری را به عنوان دخترم منتشر می‌کنند و می‌خواهند مرا تخریب کنند؛ اگر به دنبال تخریب بنده هستید، چرا این تهمت‌ها را به خانواده‌ام وارد می‌کنید؛ متاسفم از اینکه عکس پسر دیگری را به عنوان پناهنده و متهم به دزدی منتشر می‌کنند و آن را به خانواده من نسبت می‌دهند.

قالیباف افزود: چرا به دختر و حتی همسرم تهمت می‌زنید؛ ما در هر حال نسبت به این اتهامات ایستاده‌ایم، چراکه رزمنده هستیم و در راه خدمت به مردم و مبارزه با ظلم پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به پیگیری‌های مسئولان قوه قضائیه درباره واگذاری املاک شهرداری گفت: گزارش اولیه دادستانی کل به دست آمده و مابقی آن نیز در اختیار دادستانی تهران است که رسیدگی نیز به‌طور کامل صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.