انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را می‌توان در نوع خود یکی از عجیب‌ترین رقابت‌های سیاسی در تاریخ سیاست جهان دانست که از ابتدای آن تا به امروز شامل کاربرد زشت ترین الفاظ و اجرای باورنکردنی‌ترین رفتارهای سیاسی در طول تاریخ بشر بوده‌ایم.

نگاهی مختصر به زشت‌ترین انتخابات تاریخ جهان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، زمان خلاص شدن از شر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار نزدیک است، انتخاباتی که روی سیاه واژه «زشت» را کاملا سفید کرده است.

زنان زشت-مردان بد

رقابت میان «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» نبرد میان «زنان زشت» و «مردان بد» است. رقابت میان مردم بیچاره ای که قابل ترحم اند و رای دهندگانی که درگیر حواشی انتخابات شده اند و همانند معتادان نمی توانند از شر آن خلاص شوند.

نزاع میان یک ملکه زیبایی، یک خانواده که فرزندانشان در عراق کشته شده است، یک رئیس جمهور سابق و اموال وی، یک مدیر اف بی آی و حتی یک پاپ که به چالش کشیده شده است.

زمانی که شعارهای انتخاباتی به عبارات بسیار زشت و مبتذل بدل می شوند معلمان یک مدرسه راهنمایی را مجبور می کنند تا برنامه های درسی خود را سانسور کنند.

از ترامپ به دلیل وارد کردن چنین الفاظی سپاسگزاریم!

نامزد جمهوریخواهان در روز 16 ژوئن مهاجرین مکزیکی را متجاوز و جانی خطاب کرد.

او با الفاظ تحریک آمیز بسیاری از مردم آمریکا را ناراحت و بسیاری دیگر را خوشحال کرد.

قبل از ورود ترامپ 11 نامزد جمهوریخواه در صحنه رقابت وجود داشتند که پس از ورود وی تنها 5 تن از آنان باقی ماندند.

خیلی منطقی خواهد بود که فکر کنیم ترامپِ جاهل، انتخابی غیر منطقی برای حزب جمهوریخواه بوده است.

برخلاف ترامپ، کلینتون وارد رقابت واقعی با دموکرات ها شد و به سرعت مسیر روسای جمهور دموکرات پیشن آمریکا را در پیش گرفت و به همین دلیل هم توانست نامزد نهایی حزب دموکرات شود.

هیلاری در سال 2008 و در رقابت با «باراک اوباما» شکست خورده بود و حالا انگیزه بیشتری برای پیروزی داشت.

این بار «برنی سندرز» رقیب اصلی کلینتون محسوب می شد که توجه طیف گسترده ای از دموکرات ها را به خود جلب کرده بود.

هیچکس صلاحیت ریاست جمهوری ندارد!

در نهایت مشخص شد که دو نامزدی که برای تصدی منصب ریاست جمهوری آمریکا معرفی شده اند افرادی غیر مشهورند و تا حدی منفور جامعه آمریکا هستند.

جمهوریخواهان در دور مقدماتی انتخابات به مردم آمریکا «جب بوش»، «مارکو روبیو»، «تد کروز» و افراد دیگری را پیشنهاد کردند.

روبیو ترامپ را مسخره کرد و بوش ترامپ را دروغگو، غرغرو و احمق نامید. با هیچ یک از این صحبت ها نتوانستند ترامپ آتشین و پرهیایو را متوقف کنند.

ظهور مردی عجیب با کلاهی قرمز

این ترامپ بود که با لباس نامنظم و یک کلاه قرمز رنگ، توانست خشم بسیاری از آمریکایی ها را با خود همراه کرده و آنها را تحت مدیریت و تسلط خود درآورد.

در طرف دیگر این رقابت برنی سندرز سوسیالیست بود که به عنوان یک انقلابی خود را معرفی کرد. در نتیجه جوانان آمریکایی که در انتخابات گذشته کمپین اوباما را تقویت کرده بودند به سندرز ملحق شدند.

ایمیل ها دست و پای کلینتون را بسته است!

کلینتون همچنان درگیر ایمیل ها و استفاده از سرور خانگی برای ارسال گزارش های محرمانه خود ماند تا جایی که مدیر اف بی آی وی را فردی بی احتیاطی نامید که موجب افشای اطلاعات محرمانه شده است.

وبسایت افشاگر ویکی لیکس ده ها هزار ایمیل از کلینتون منتشر کرد و سرویس های اطلاعاتی آمریکا نیز مدعی شدند این اقدام توسط هکرهای روس انجام گرفته است. اما هیلاری همچنان به مبارزه خود ادامه داد.

توهین و دیگر هیچ!

ترامپ پس از اینکه به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان آمریکا معرفی شد به مبارزه با یک خانواده مسلمانان آمریکایی که فرزندشان در عراق کشته شده بود رفت. به یکی قاضی آمریکایی که در مکزیک متولد شده بود توهین کرد. ترامپ در مورد هواداران حمل سلاح گرم و ترغیب آنان برای کشتن کلینتون هم اظهار نظر کرد.

کلینتون اشتباهات مخصوص خود را مرتکب شد. او نیمی از هواداران ترامپ را به "مشتی افراد قابل ترحم" و "اصلاح نشدنی" توصیف کرد و زمانی که این صحبت ها در جامعه آمریکا سر و صدای زیادی به راه انداخت عقب نشینی کرده و از هواداران ترامپ عذرخواهی کرد.

پنهای سازی ها همچنان ادامه دارند!

هیلاری در روز 11 سپتامبر برای شرکت در مراسم تکریم قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر در محل برج های سابق تجارت جهانی حضور پیدا کرد و در لحظه سوار شدن به ماشین شخصی اش از حال رفت و غش کرد. این امر موجب شد تا ترامپ جنگی علیه وی راه بیاندازد و به مردم آمریکا در مورد ضعف و کمبود انرژی جسمانی کلینتون هشدار دهد.

اینجا بود که مشخص شد هیلاری به ذات الریه مبتلاست. بیماری که تاکنون وی از مردم پنهان کرده بود.

مناظره یا درگیری لفظی!/ سیاستمدار یا عیاش!

پس از آن سه مناظره در راه بود. اولین مناظره برگزار شد و سخنان ناشایستی میان هر دو نامزد رد و بدل شد.

در آستانه دومین مناظره بود که یک بمب اطلاعاتی جامعه آمریکا را شوکه کرد. این بمب چیزی نبود جز انتشار یک فایل صوتی و تصویری از سخنان رکیک دونالد ترامپ در مورد زنان و سوء رفتار جنسی وی که به سال 2005 باز می گشت.

ترامپ عذرخواهی کرد اما امواج این "گفتگوی خصوصی و خودمانی"‌ او انقدر زیاد بود که با یک عذرخواهی ساده نمی شد اثر آن را از بین برد.

پس از آن صف طولانی زنانی که پس از انتشار این ویدئو نامزد جمهوریخواهان را به سوء رفتار جنسی علیه خودشان محکوم می کردند روز به روز طولانی تر می شد.

تعداد زیادی از رهبران جمهوریخواه، ترامپ را از حمایت خود بی نصیب گذاشتند.

اما واکنش نامزد حزب جمهوریخواه چه بود؟

انتقام متقابل!/ اگر پیروز شوم نتیجه انتخابات را می پذیرم اگر نشوم...!

ترامپ برای اینکه مغلوب نشود تا آخر خط رفت و دامنه حملات خود بر کلینتون را افزایش داد. در مناظره دوم انتخابات سه نفر از زنانی را که «بیل کلینتون» همسر هیلاری و رئیس جمهور اسبق آمریکا را به سوء رفتار جنسی متهم کرده بودند به استودیوی مناظره آورد. ترامپ مدعی شد که هیلاری به این سه زن حمله کرده است.

در آخرین مناظره انتخاباتی ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات در صورت شکست خود امتناع کرد و با این رفتار به پایه های دموکراسی آمریکایی یورش برد.

کلینتون این سخنان ترامپ را وحشتناک نامید و اوباما از وی خواست ناله و شکایت را کنار بگذارد.

باز هم کلینتون و ایمیل هایش!

زمانی که میزان آرای نامزد دموکرات در نظرسنجی ها رو به افزایش بود و هواداران وی آماده می شدند تا نفس راحتی بکشند، ناگهان بمب رسانه ای دیگری منفجر شد.  پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد ایمیل های بیشتری از کلینتون بدست آورده است و در حال بررسی محتوای آن هاست.

هنوز نیمی از رای دهندگان آمریکایی به هیلاری کلینتون ایمان دارند و میزان افرادی که به ترامپ علاقه دارند هنوز هم کمتر از کلینتون است.

به نظر می رسد رای دهندگان آمریکایی حضور خود را در دو دنیای متفاوت احساس می کنند دنیای کلینتون و دنیای ترامپ. دنیایی که گاهی اوقات با وقوع یک حادثه شما را به سوی دنیای دیگر سوق می دهد و دنیای قبلی تان را بدنام می کند.

پایان راه نزدیک است

این انتخابات باعث ترقی و رشد هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی آمریکا، کمپین های انتخاباتی آن ها و مردم این کشور نشد، بلکه تنها به یک فاجعه طبیعی دامن زد که می توان آن را «باران شهاب سنگ های غول آسا در سال 2016» نامید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.