۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: 471158

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر لزوم تحرک اقتصادی دولت گفت: دولت اگر نمی تواند با تیم فعلی تحرک ایجاد کند، تغییر را در دستور کار قرار دهد.

خواسته عارف درباره کابینه دولت روحانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: نمایندگان انصافا خوب همراهی کردند و پیام این جلسه همراهی مجلس و دولت است.

وی ادامه داد: فراکسیون امید با بررسی که از هفته قبل در خصوص برنامه ها و ویژگی های وزرا انجام داد به این نتیجه رسید که به هر سه نفر رأی بدهد. به نظر من رای دیروز نتیجه خیلی خوبی داشت.

عارف در خصوص انتظار مجلس از دولت با توجه به رأی اعتماد گفت: توجه به مطالبات مردم از توقعات مجلس است.

رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: امروز مهمترین مسئله ما رونق اقتصادی و اشتغال است. امیدواریم دولت در ترمیم کابینه جدی‌تر به امر اشتغال جوانان و حل مشکلات معیشتی مردم بپردازد.

وی افزود: معلمان مطالبات دیرینه ای دارند که انتظار است به صورت جدی دنبال شود. هنرمندان و اصحاب رسانه نیز مطالبات قدیمی دارند که باید به آنها توجه شود.

عارف اظهار داشت: یکی از اولویت های کشور در بخش اشتغال بحث توریسم است. امیدواریم با وزیر جدید این وزارتخانه به صورت جدی تر در این زمینه ورود کند.

رئیس فراکسیون امید در خصوص دیدار فردای هیات رئیسه فراکسیون با رئیس جمهور گفت: ما همیشه با رئیس جمهور تعاملاتی داشته و داریم و در جلسه روز پنجشنبه در تعامل بیشتر دولت و مجلس، به خصوص در برنامه ششم مدنظر خواهد گرفت تا ساز و کاری در این خصوص اندیشیده شود.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تفاوت های مجلس نهم و دهم گفت: خوشبختانه مجلس به عقلانیت رسیده است. ما قبل از شروع مجلس شعار آرامش را دنبال می کردیم لذا خیلی تلاش کردیم که این آرامش حفظ شود و دوستانی در نطق دفاع از وزرا شرکت کنند که فضا تند نشود و قطعا اگر یکی از مخالفان تند صحبت نمی کرد، موافقان نیز این گونه موضع گیری نمی کردند.

عارف تصریح کرد: انتظار ما این است که همه فراکسیون ها و همه نمایندگان تلاش و اصرارشان بر حفظ آرامش و حاکمیت عقلانیت در مجلس باشد که راهبرد فراکسیون امید است.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه مجلس انتظار دارد تحرک بیشتر اقتصادی توسط دولت انجام پذیرد، گفت: ما امروز با مشکل رکود و بیکاری و معیشت مردم روبرو هستیم اگر همین ترکیب تیم اقتصادی بتواند تحرک ایجاد کند، بهتر است وگرنه انتظار مجلس این است که تغییری در این زمینه انجام شود.

وی در خصوص پیام جلسه رأی اعتماد گفت: پیام جلسه دیروز تشکر از مردم بود که به فراکسیون امید رأی دادند.

عارف در خصوص پیام جلسه رأی اعتماد به رقبا نیز افزود: پیام جلسه رأی اعتماد به رقبا این بود که بالاخره باید واقعیت رقابت را بپذیرند. ما هیچ ادعایی نداریم، اما اگر همین مسیر را ادامه دهیم با اکثریتی که در اختیار داریم، می توانیم کارهای بزرگتری انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.