شانزدهمین کاروان پیاده مشهد – کربلا باعنوان «کاروان پیاده انصارالحسین (ع)» وابسته به مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) مشهد پیش از ظهر امروز با عبور از مرز شلمچه وارد خاک عراق شد.

کاروان پیاده انصار الحسین وارد خاک عراق شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، این کاروان متشکل از 110 زائر حرکت معنوی خود را 19 شهریور ماه سال جاری با پای پیاده از مشهد مقدس آغاز و بعد از ده ها روز پیاده روی به مرز شلمچه در استان خوزستان رسید.

مهم‌ترین هدف حرکت کاروان پیاده مشهد – کربلا علاوه بر بهره معنوی، زنده نگه‌داشتن سیره اهل‌بیت، ترویج مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، نشر و گسترش معارف حسینی (ع)، تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و توجه دادن همگان به اهمیت زیارت حضرت امام حسین (ع) است.

در همین ارتباط محمد رجبی مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) گفت: این کاروان از شهرهای تربت‌حیدریه، بجستان، فردوس، طبس، خورو بیابانک، نائین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، بروجن، لردگان، ایذه، اهواز عبور و از طریق مرز شلمچه وارد خاک عراق شدند.

رجبی افزود: این کاروان بعد از طی تشریفات قانونی، با عبور از مرز شلمچه پیش از ظهر امروز وارد خاک عراق شد و بعد از طی مسافت مرز شلمچه تا کربلای معلی با پای پیاده دو روز مانده به اربعین حسینی به کربلای معلی خواهد رسید.

وی افزود: کاروان پیاده انصار الحسین (ع) سپس به زیارت حرم حضرت امیر المومنین حضرت علی (ع) خواهد رفت و تا پایان ماه صفر در عتبات عالیات می ماند و در آخرین روزهای ماه صفر به مشهد مقدس باز خواهد گشت.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم با بیان اینکه برنامه ریزی ها برای استقبال با شکوه از این کاروان در مشهد به عمل آمده است افزود: هماهن گونه که مراسم بدرقه این کاروان ب سخنرانی آیت الله ابراهیم رئیسی تولیت آستانقدس رضویف مردم و مسئولان با شکوه خاصی برگزار شد، مراسم استقبال از کاروان پیاده مشهد – کربلا نیز با شکوه خاصی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

رجبی خاطر نشان کرد: مهمترین هدف شانزدهمین کاروان پیاده انصار الحسین (ع) زنده نگه داشتن قیام عاشورا و تبیین اهداف آن و نشر و گسترش مفاهیم و ارزش های حسینی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.