قدس آنلاین- ایلام- غلامرضا محمدمرادی: استاندار ایلام گفت: ظرفیت ها، امکانات و تجهیزات زیر ساختی و رفاهی در مرز مهران در مقایسه با سال قبل، بیش از ۵۰ درصد بهبود یافته است.

زیرساخت ها در مهران بیش از۵۰ درصد بهبود یافته است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، محمدرضا مروارید در گفتگو با خبرنگار ما در مرز مهران، با بیان اینکه برای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در مهران، برنامه ریزی های منسجم و عملیاتی خوبی شکل گرفته است، اظهار داشت: پایانه مرزی مهران به نحو مطلوبی ساماندهی شده است و هم اکنون ارائه خدمات به سهولت انجام می گیرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۶ گیت برای تردد زائران در مرز مهران آماده و فعال شده و پارکینگ های زیادی نیز تعبیه شده است، افزود: تمام دستگاه های ذیربط و خدمات رسان به خوبی پای کار هستند و به صورت شبانه روزی برای تسهیل در تردد، اسکان و تغذیه زائران برنامه ریزی می کنند.

استاندار ایلام با تأکید بر اینکه زائران نباید بدون گذرنامه و ویزا در مرز حضور یابند و ضرورت دارد که با مأموران و مجریان نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند، بیان داشت: زائران عزیز بایستی مدت زمان سفر خود را به خوبی مدیریت کنند و از عجله و شتاب خودداری نمایند.

محمدرضا مروارید با اشاره به اینکه زائران عزیز مطمئن باشند که تمام امکانات برای تسهیل در تردد، اسکان و تغذیه آنان در مرز مهران به صورت شبانه روزی فراهم است، یادآور شد: بر مبنای اعلام مسؤلان مربوطه، صرفاً اتباع کشور افغانستان و پاکستان حق ورود به مرز مهران را ندارند و بایستی از طریق مرز شلمچه تردد نمایند.

وی با اشاره به اینکه اتباع دیگر کشورها به شرط داشتن گذرنامه و ویزای معتبر، می توانند مرز مهران را برای تردد خود برگزینند، خاطرنشان ساخت: اگر مدارک و مستندات زائران( گذرنامه و ویزا ) تکمیل باشد، حداکثر زمان عبور از گیت ها، کمتر از ۳۰ ثاینه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تکمیل بودن مدارک، روزانه بیش از ۱۵۰ هزار نفر از گیت های مرز مهران به طرف کشور عراق روانه خواهند شد، تصریح کرد: در مرز مهران امنیت به صورت صددرصدی برقرار است و الحمدلله در این زمینه هیچگونه مشکلی مترتب نیست.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم سراسر استان به صورت خودجوش و علاقه مند، برای استقبال از ازائران حسینی بیش از سنوات گذشته آمادگی دارند و منازل خود را بیت الحسین می دانند، تأکید کرد: مردم فهیم و ولایتمدار ایلام در ایام اربعین هر آنچه که دارند، برای رضایت حضرت سیداشهداء(ع) در طبق اخلاص می گذارند و به صورت شبانه روزی در خدمت زائران هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.