رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین نامزد حزب دموکرات این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، عواقب پیروزی نامزد جمهوریخوهان در انتخابات را به مردم آمریکا گوشزد کردند.

اوباما وارد گود شد! / هشدار اوباما به مردم آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ترسیم تصویری خشن و ترسناک از «دونالد ترامپ» به رای دهندگان آمریکایی که هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و نامزد دلخواه خود را انتخاب نکرده‌اند در مورد پیروزی وی هشدار داد.

کلینتون با حضور در جمع هواداران خود در آریزونا مردم این ایالت را ترغیب کرده تا به او رای بدهند و با این کار خود مانع وقوع اتفاقات بد که با پیروزی ترامپ رقم می خورد شوند.

هیلاری گفت: «فقط تصور کنید که ترامپ در روز 20 ژانویه روبروی عمارت کنگره در واشنگتن ایستاده است. تصور کنید که او در حال سوگند یاد کردن در کاخ سفید است. تصور کنید او در ساختمان ریاست جمهوری در حال تصمیم گیری برای زندگی و سرنوشت شماست.»

کلینتون چهره‌ای از ترامپ تصویر کرد که زنان را به تمسخر می گیرد، اختلاف ها و شکاف های قومیتی و نژادی را افزایش می دهد و به جای شعله ور ساختن یک جنگ توئیتری یک جنگ واقعی را آغاز می کند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز به رای دهندگان آمریکایی هشدار داد که آینده آمریکا در خطر است.

اوباما در کارولینا گفت: «سرنوشت جمهوریت آمریکا بر دوش شماست. سرنوشت دنیا در دستان شماست، مطمئنید که دارید آن را به راه  مناسبی هدایت می کنید؟»

نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا اما نظر کاملا متفاوتی دارد وی در جمع هواداران خود در فلوریدا سقوط و شکست کلینتون را پیش بینی کرد و سوگند یاد کرد آمریکا را از "باتلاق فسادی که در آن فروافتاده است" نجات خواهد داد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت فعلی جامعه آمریکا و افزایش فساد در این کشور افزود: «در حال حاضر تنها با هیلاری فریبکار روبرو هستیم ولی ما در نهایت پیروز انتخابات هستیم.»

نظرسنجی‌های اخیری که در آمریکا صورت گرفته است صحت اظهارات ترامپ را تایید می کند. ترامپ طی چند روز اخیر به دلیل افشای ایمیل های محرمانه از هیلاری کلینتون که توسط پایگاه ویکی لیکس منتشر و همچنین نامه رئیس اف بی آی در این مورد به کنگره آمریکا توانست آرای بیشتری را از آن خود کند و در برخی نظرسنجی ها از کلینتون پیشی گیرد.

طی ماه‌های اخیر اتهامات زیادی نیز به نامزد جمهوریخواهان وارد آمد از قبیل سو رفتار جنسی وی علیه زنان، عدم پرداخت مالیات و اعلام اظهارنامه مالیاتی و همچنین رابطه پنهانی با روسیه و «ولادیمیر پوتین».

انتخابات پیش از موعد آمریکا چند روز است که در برخی ایالت ها مانند فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی آغاز شده است. این 3 ایالت بهترین فرصت را به نامزدها می دهد تا آستانه پیروزی خود در انتخابات را که دستیابی به آرای 270 هیئت نمایندگی از مجموع 538 نمایندگی است افزایش دهند.

اما رقابت نهایی دو نامزد در روز سه شنبه 18 آبان ماه به وقوع خواهد پیوست، چرا که انتخابات سراسری آمریکا در آن روز برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لرنسب ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    به امید پیروزی تترامپ