یک کارشناس یمنی اظهار کرد که موشک‌های یمنی در حال تغییر موازنه قدرت و ایجاد بازدارندگی هستند.

نقش موشک‌های یمنی؛ تغییر موازنه قدرت و ایجاد بازدارندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "احمد الشامی" کارشناس مسائل سیاسی یمن از وارد شدن جنگ یمن به مرحله‌ای جدید خبر داد و گفت: سعودی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های خود اعلام می‌کنند  خواهان متوقف شدن جنگ هستند اما این مسئله حقیقت ندارد و به همین دلیل می‌بینیم بمباران شهرهای مختلف یمن همچنان ادامه دارد. هر روز شاهد ارتکاب جنایت‌های متعدد از سوی آل سعود هستیم تمام ادعاهایشان در مورد توقف جنگ فقط برای سرپوش گذاشتن بر این اقدامات جنایتکارانه است.

وی ادامه داد: اقدام جنایتکارانه سعودی‌ها در بمباران مجلس عزاداری در صنعا شگرد سعودی‌ها برای سرپوش گذاشتن بر جنایت هایشان را آشکار کرد آنان بلافاصله پس از ارتکاب این جنایت چند روز آتش بس اعلام کردند تا افکار عمومی را منحرف کنند.

او با تاکید بر مقاومت مردم و نیروهای مسلح یمنی در برابر سعودی‌ها گفت: فشار جدی از سوی جامعه جهانی برای متوقف شدن جنگ به عربستان وارد نمی شود و تنها فشاری که به این کشور وارد می شود فشار جنگ و مقاومت شدید مردم یمن است، سعودی‌ها در اغلب عملیات زمینی خود شکست می‌خورند به طوری که طی هفته گذشته، بیش از 10 تلاش نیروهای سعودی برای پیشروی در مناطق مختلف  به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ناکام مانده و نیروهایشان دچار فروپاشی شدند.

این کارشناس یمنی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آل سعود تنها به دنبال یافتن راهی آبرومندانه برای خروج از بحران یمن هستند اما تاکنون نتوانسته است خود را از این بحران خارج کند. آمریکا آنان را وارد این بحران کرده و قصد تضعیفشان را دارد، آل سعود تنها دو راه را پیش روی خود می بینند اول اینکه جنگ را متوقف کرده و شکستشان را اعلام کنند و دوم اینکه به حملات علیه یمن ادامه داده و با مطرح کردن این موضوع که خواهان پایان جنگ هستند بر جنایت‌های خود سرپوش بگذارند، هر چند وقت یکبار نیز آتش بس اعلام می‌کنند و خود به آن پایبندی ندارند، سعودی‌ها حتی به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل اخترام نگذاشتند.

احمد الشامی همچنین توضیح داد که ارتش و کمیته های مردمی یمن با صبر و حوصله زیاد جنگ دفاع را ادامه می‌دهند و در این باره گفت: سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در سخنان مختلف خود تاکید کرده است که ما دید بلند مدتی به جنگ داریم برای نمونه قدرت واقعی نیروهای یمنی بیشتر از موشک‌های برکان 1 است همانطور که پس از آن در اختیار داشتن موشک برکان 2 را رسانه‌ای کردند.

وی در پایان به ایجاد بازدارندگی در برابر سعودی‌ها اشاره کرد و گفت: هنگامی که یمنی‌ها موشک برکان 1 را به سمت جده شلیک کردند نوعی توازن قدرت و بازدارندگی ایجاد شد، نیروهای یمنی با شلیک این موشک تاکید کردند که جنگ وارد مرحله جدیدی شده است و به دشمن فهماندند که مناطق گسترده‌ای ازخاک عربستان در تیر رس موشک‌های یمنی است. البته نیروهای یمنی علی رغم شرایط بسیار سختی که دارند و بر خلاف نیروهای سعودی که مردم را هدف قرار می دهند، تنها پادگان‌های نظامی دشمن را هدف قرار می دهند. ارتش و کمیته‌های مردمی از ابتدای جنگ تا امروز هرگز شهروندان عربستان را هدف قرار نداده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.