قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جلسه معرفی اعضای جدید شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه استان گفت: اندیشه‌ورزی و ایده‌پردازی باید مهمترین دغدغه هنرمندان فیلمساز باشد.

اندیشه‌ورزی و ایده‌پردازی مهمترین دغدغه هنرمندان فیلمساز باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد محمدپور اظهار داشت: ‌آسیب‌شناسی و کیفی‌گرایی در حوزه‌ی ‌فیلم و ارتقای سطح آثار ارائه شده می‌بایست مدنظر فعالان این عرصه باشد و جریان تولید فیلم و فیلمنامه به سمت تبیین و توصیف ظرفیت‌های استان هدایت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعضای شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه و تشکل‌های صنفی و حرفه ای در موضوع فیلم و سینمای استان خواست با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین شاخص‌های حرکت و توسعه و همچنین‌ ترسیم یک چشم انداز و افق مناسب در تقویت کمی و کیفی جریان سینمایی استان، اهتمام نمایند.

محمدپور همچنین خواستار شناسائی استعدادهای جوان، متعهد و متخصص در این عرصه شد و افزود: تشکل‌های موجود سینمایی و شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه استان، باید فضای مطلوب برای حضور جوانان را فراهم کنند تا با بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان، در مسیر تعالی حرکت کرده و پویایی و بالندگی این هنر را رقم بزنند.

وی بر حمایت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت بالا و موضوعات جدید و تاثیرگذار تأکید کرد.

محمدپور همچنین اقتصاد هنر را مقوله‌ای بسیار مهم عنوان کرد و گفت اگر در تولید فیلم و حمایت از کارهای فاخر فقط به منابع دولتی متکی باشیم موفق نخواهیم شد، بلکه باید برای شتاب  بخشیدن به جریان سینمایی به سمت مردمی شدن این هنر و صنعت حرکت نماییم.

در این جلسه، علی محرمی به عنوان دبیر شورای ارزشیابی فیلم و فیلمنامه و یدالله نوعصری، سیدوحید فاطمی، علی حاجی بلند، حسین مهدی زاده، حسن وحدانی و اکبر شریعت، به عنوان عضو شورا  معرفی شدند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.