با رأی گیری که در مجلس شد، حداقل بهانه هایی که برای عدم همکاری بین مجلس و دولت وجود داشت از بین رفت و وزرا به راحتی توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند. تنها کاری که اکنون باقی مانده، این است که ما منتظر عملکرد دولت هستیم و دولت باید تعاملات خود با مجلس را عملی نشان دهد.

بهانه دولت برای همکاری نکردن با مجلس دیگر وجود ندارد/ جلسه روز سه شنبه، یکی از جدی ترین جلسات مجلس بود

سه شنبه گذشته، مجلس دهم، نخستین جلسه جدی خود را در خصوص رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی از سوی دولت روحانی برگزار کرد و اعتماد خود را به هر سه وزیر با رأی قاطع نشان داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «تابناک»، اما این جلسه نیز همچون سایر جلسات رأی اعتماد به وزرا، بدون حاشیه و جدال لفظی بین نمایندگان نبود، به گونه ای که در زمان صحبت کردن موافقان و مخالفان وزیر آموزش و پرورش، یکی از نمایندگان با حضور در پشت تریبون، اتهاماتی را متوجه یکی از وزرا کرد.
سید حسین نقوی حسینی، نماینده اصولگرا و از منتقدان دولت در گفت و گو با تابناک در خصوص ادعای خود درباره وزرای جدید و همچنین ارزیابی خود درباره جلسه روز سه شنبه گفت: جلسه روز سه شنبه، یکی از جدی ترین جلسات مجلس بود و نمایندگان توانستند دیدگاه های خود را نسبت به دولت مطرح کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در این جلسه، منتقدان بدون پرده پوشی، حرف هایی که در دل داشتند، بیان کردند. همچنین موافقان و خود رئیس جمهور نیز نقطه نظراتی داشتند که در این جلسه فرصت مناسبی پیش آمد تا همه آنچه در دل داشتند را بیان کنند. رأی گیری هم سالم انجام شد و بنایی که در مجلس برای پشتیبانی از دولت وجود داشت، محقق گشت.
این نماینده مجلس گفت: با رأی گیری که در مجلس شد، حداقل بهانه هایی که برای عدم همکاری بین مجلس و دولت وجود داشت از بین رفت و وزرا به راحتی توانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، تنها کاری که اکنون باقی مانده، این است که ما منتظر عملکرد دولت هستیم و دولت باید تعاملات خود با مجلس را عملی نشان دهد.
نقوی حسینی با اشاره به روز رأی اعتماد و با مقایسه مجلس دهم و نهم گفت: در مجلس نهم اصولگراها، آرایش سیاسی به این شکل بود که یک فراکسیون اکثریت قاطع وجود داشت که بسیار فراگیر بود و فراکسیون ولایت را داشتیم که در اکثر موارد با هم همپوشانی داشتند.
وی در ادامه یادآور شد: اما در مجلس دهم، ما یک فراکسیون امید داریم که به تازگی وارد مجلس شده و دیدگاه های سیاسی خاص خود را دارد و نگاه های سیاسی دیگری نسبت به گذشته دارد، همچنین این فراکسیون در حال حاضر بیش از صد نماینده عضو دارد که فعالیت وسیعی در مجلس دارند.
وی گفت: دولت اکنون می تواند به راحتی روی 100 تا 120 رأی به صوت دائم حساب کند و اطمینان دارد که حداقل 105 رأی ثابت را دارد، مابقی آن را نیز از طریق رایزنی و صحبت با نماینده ها به دست می آورد.
این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا با شما از سوی دولت رایزنی شد یا نه، ادامه داد: بله، با فراکسیون ها نشست های زیادی داشتند، دولت با فراکسیون مستقلان و فراکسیون اصولگریان نشست داشتند و می توان گفت که تلاش دولت در این باره خیلی فراگیر بود و منسجم و فعال در این زمینه حضور پیدا کردند.
این نماینده خاطرنشان کرد: البته گاه نیز وعده و وعید هایی هم به نمایندگان می دادند از جمله اینکه به آنان گفته شده بود، مشکلات شما را حل خواهیم کرد و اگر مشکلی در منطقه وجود داشته باشد، می توان حل کرد و از این نوع کارها که همیشه در مجالس رایج بوده است؛ هرچند با من شخصا کسی صحبتی نداشت و در واقع ما را قابل نمی دانستند که با ما رو در رو وارد مذاکره شوند.
این نماینده در خصوص صحبت های خود در صحن علنی و تکذیب آن توسط نماینده ها توضیح داد: فراکسیون مشارکت مجلس ششم که توسط نمایندگان تشکیل شده بود، در همه جلسات مهمان غیر نماینده داشت، صورت جلسات و تصاویر این نشست ها نیز همچنان موجود است، بررسی ها نشان می دهد که آشتیانی یکی از اعضای ثابت این فراکسیون بوده اند، من اشاره ای نکردم که وی نماینده بود اما در همه جلسات حاضر می شد.
وی گفت: من نه گفتم که وی نماینده بوده و نه اینکه عضویتشان به جهت نمایندگی شان بوده؛ تنها اطلاع رسانی کردم و گفتم که عضو فراکسیون مشارکت بوده است.
نقوی حسینی در خصوص صحبت هایی که درباره بازداشت یکی از وزرا گفته بود نیز اظهار داشت: وی به دادگاه در آن زمان احضار و در آنجا نگه داشته شد، ولی با میانجیگری جمعی از آقایان آزاد شدند؛ البته نه برای وی قرار وثیقه و نه اینکه حکمی برای وی صادر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.