محدثه علیجان‌زاده روشن نویسنده کتاب «ابووصال» خاطرات شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری گفت: مدعیان فرهنگ ایثار و شهادت هم اکنون باید به شهدای مدافع حرم توجه کنند و خلوص نیت آنها را منعکس کنند.

اکنون زمان توجه به مدافعان حرم است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، کتاب «ابووصال؛ روایت زندگی طلبه شهید مدافع حرم محمد رضا دهقان امیری» به قلم محدثه علیجان‌زاده روشن درفرهنگسرای مهر معرفی شد.

راوی زندگی طلبه شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان امیری در فرهنگسرای مهر گفت: مدعیان فرهنگ ایثار و شهادت هم اکنون باید به شهدای مدافع حرم توجه کنند و خلوص نیت آنها را منعکس کنند. محدثه علیجان‌زاده روشن در مراسمی که به مناسبت معرفی کتاب «ابووصال» روایت زندگی طلبه شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری در فرهنگسرای مهر برگزار شد، اظهار داشت: هرچند که جایگاه و مقام والای شهیدان مدافع حرم محفوظ است، اما توجه به مقدس بودن عملشان و خالص بودن درجه شهادتشان باید به گوش جهانیان رسانیده شود و این وظیفه نویسندگان است.

محدثه علیجان‌زاده روشن، راوی زندگی طلبه شهید مدافع حرم؛ محمدرضا دهقان امیری در این مراسم گفت: 8 سال دفاع مقدس فرصت نویسندگی در حوزه ادبیات ایثار و شهادت را برای نویسندگان فراهم کرد که آثار بسیار قوی تاکنون ثبت و منتشر شده است. او گفت: هم اکنون وظیفه نویسندگان جوان است تا جهت حفظ فرهنگ دفاع مقدس و خون پاک شهدا دست به قلم شده و در جبهه‌های جدید دفاع مقدس قلم فرسایی کنند.

علیجان‌زاده با اشاره به فرازی از سخنان امام خمینی (ره) که می‌فرمایند، «جنگ را درشت ننویسید، بلکه درست بنویسید»، گفت: وظیفه اهل قلم این است که با بهره‌مندی از فن و هنر نویسندگی، ارزش‌ها را حفظ کنند و آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهد. علیجان‌زاده ادامه داد: باز هم به قول امام خمینی (ره) تا مبارزه است، ما هستیم و این راه ادامه دارد.

راوی زندگی طلبه شهید محمدرضا دهقان امیری با اشاره به گذشت بیش از 20 سال از دفاع مقدس گفت: هنوز هم شاهد آن هستیم که شهدای گمنام دفاع مقدس در مناطق مختلف کشورمان پیدا می‌شوند، بنابراین لازم است تا ارزش این نهضت، مبارزه و خون‌های پاک ریخته شده حفظ شود و هرگز فراموش نشود.

او در بخشی از صحبت‌های خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: تحولات منطقه سبب شده است که امروزه ارزش‌های دفاع مقدس به نوعی دیگر ادامه یابد، به طوریکه توجه به ارزش‌های مذهبی و دینی خارج از مرزها و جغرافیای مقاومتی که مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله) بوده است، حال می‌خواهد سوریه، عربستان یا عتبات عالیات باشد، تداوم یافته است.

او لازمه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی را پاسداشت مقام شهدا و حفظ ارزش‌ها دانست. محدثه علیجان‌زاده روشن، شهدای انرژی هسته‌ای، شهدای علمی، شهدای قدس، شهدای نیروی انتظامی، مرزبان‌های شهید، شهیدان مامور در خارج از کشور و شهدای مدافع حرم را از جمله گروه‌هایی دانست که امروز در راستای حفظ ارزش‌های دینی، مذهبی، انقلابی و دفاع مقدس به مقام شامخ شهادت نایل آمده‌اند که باید زندگی و فعالیت‌هایشان مورد توجه نویسندگان حوزه دفاع مقدس قرار گیرد.

راوی زندگی طلبه شهید مدافع حرم، محمدرضا دهقان امیری با اشاره به اینکه شهید محمدرضا دهقان امیری متولد دهه 70 بود و هنگامی که به درجه والای شهادت نایل آمد، کمتر از 20 سال داشته، گفت: روحیه شهادت طلبی و مبارزه طلبی در راه وطن و مذهب همواره نزد ایرانیان حفظ شده است و شهادت به عنوان والاترین مقامی که انسان می‌تواند به آن برسد، مطرح است.

او به لزوم توجه بیشتر به زندگی پاک و خلوص نیت شهدای دهه 70 در قالب آثار نویسندگان، هنرمندان و فیلم‌سازان تاکید کرد و گفت: بی‌توجهی به ارزش‌ها راه نفوذ را به دشمن خواهد داد، زیرا دشمن بیکار نمی‌نشیند و وقتی نقطه ضعف را بشناسد در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

علیجان‌زاده روشن در این مراسم به آماده سازی انتشار کتاب زندگی دو شهید دیگر مدافع حرم که متولد دهه 70 هستند اشاره کرد و گفت: آنچه که در انعکاس زندگی شهدای والا مقام مدافع حرم مدنظر بوده است، سبک اخلاقی زندگی اشان بوده است و انجام کار براساس تحقیقات گسترده صورت گرفته است.

شایان ذکر است، کتاب «ابو وصال؛ روایت زندگی طلبه شهید مدافع حرم» به همت انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.