بیرجند-قدس آنلاین: مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح اعلام آمادگی کردند گفت:تاکنون برخی از این زایران برای حضور در این همایش بزرگ از مرز خارج شدند و برخی دیگر تا اربعین خارج می شوند.

۶ هزار نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در تجمع ملی زایران اربعین حسینی اظهار داشت:همایش اربعین حسینی بزرگترین نمایش آزادگان عالم است که در حال شکل گیری است.

وی افزود:ستاد گرامیداشت اربعین حسینی کمیته هایی را  دارد و یکی از این کمیته ها شورای رابردی جوانان اربعین است در این راستا جوانان خراسان جنوبی به صورت خودجوش در رابطه با اربعین و این حماسه اقداماتی را انجام می دهند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیش از ۶ هزار نفر از خراسان جنوبی در سامانه سماح اعلام آمادگی کردند بیان کرد: تاکنون برخی از این زایران برای زیارت امام حسین از مرز خارج شدند و برخی دیگر تا اربعین خارج می شوند.

نوفرستی با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات در عراق تاکنون هیچ مشکلی برای زایران پیش نیامده است تصریح کرد:پیش بینی می شود امسال بیش از ۲۵ میلیون زائر در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کنند.

وی با اشاره به توصیه های مراجع تقلید در خصوص ورود به کشور عراق و زیارت امام حسین خاطرنشان کرد:همه زایران باید نیت های خود را خالص کنند و از هرگونه تبلیغات شخصی و جنایی پرهیز کنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص همراه نداشتن و نصب نکردن عکس ایشان در کشور عراق یادآور شد:همچنین از عجله و بههم ریختن صف های زایران خودداری شود و از زیارت طولانی پرهیز شود تا سایر زایران بتوانند زیارت کنند.

نوفرستی رعایت مسایل فرهنگی، خواندن نماز اول وقت، رعایت حجاب خواهران را دیگر مسایل مورد تأکید در همایش اربعین عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین زایران باید از مباحث سطحی و پیش پا افتاده جلوگیری کنند.

وی افزود:با رسالتی که به خراسان جنوبی واگذار شده بیشترین خدمات و کمک های مردمی را در کاظمین به زایران  ارایه شده و همچنین در مرز چزابه و مهران نیز خدماتی به زایران رسانده شده و در مرز چزابه موکبی توسط خراسان جنوبی نصب شده است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تأکید بر رعایت نکات اخلاقی از سوی زایران در کشور عراق گفت:عناصر تفرقه انگیزی در عراق وجود دارد باید در این خصوص نیز زایران دقت لازم را داشته باشند تا در آن کشور دچار مشکل نشوند.

نوفرستی با بیان اینکه امنیت برای زایران  در طول مسیر بسیار خوب است و با پهبادهای ایرانی طول مسیر رصد می شود بیان کرد:محل خواب زایران نیز آنجا فراهم است و موکب هایی برای استراحت زایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳ مرز شلمچه، چزابه و مهران برای خروج زایران ایرانی پیش بینی شده تصریح کرد:مرز چزابه خلوت ترین مرزبرای عبور زائران ایرانی است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت:سازمان حج و زیارت ۵ موکب به عنوان شهدای منا در عراق برپا کرده است که در این راستا موکب مرز چزابه توسط  خراسان جنوبی برپا شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.