قدس آنلاین - کرمان: نشست کارگروه حقوقی شهرداری کرمان با حضور شهردار، بازپرس شعبه 11 دادگستری، معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان و جمعی از مدیران ارشد شهرداری و با هدف رسیدگی به مشکل حاشیه نشینی و سدمعبر برگزار شد.

 تمهیدات لازم در خصوص مبارزه با حاشیه نشینی از سوی شهرداری انجام شده است

شهردار کرمان در این نشست با اشاره به اینکه پرداخت عوارض از سوی شهروندان نقش بسزایی در عمران و آبادانی شهر دارد، اظهار داشت: شهرداری سازمانی مردم نهاد است که وظیفه تامین نیازها و خواسته های شهری شهروندان را بر عهده دارد و هزینه خدمات ارائه شده را از طریق عوارض دریافت می کند.

مهندس علی بابایی افزود: به همین سبب ضروری است شهروندان نسبت به پرداخت عوارض خدمات شهری و پسماند اقدام کنند.

وی احساس مسئولیت شهروندان در پرداخت به موقع عوارض را گامی موثر در جهت عمران و آبادانی شهر و ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان دانست.

شهردار کرمان در ادامه با اشاره به معضلاتی که حاشیه نشینی به دنبال دارد، تصریح کرد: حاشیه نشینی بار اجتماعی و فرهنگی به شهر تحمیل می کند، لذا باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

مهندس بابایی با بیان اینکه تمهیدات لازم در خصوص مبارزه با حاشیه نشینی از سوی شهرداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه حاشیه شهر را ناحیه بندی کرده و برای هر ناحیه مسئولی تعیین شده است تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اقدامات لازم انجام شود.

سرهنگ رحیم پور معاون عملیات فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان نیز در این نشست گفت: نیروی انتظامی با تمام توان خود شهرداری را در زمینه رفع مشکلات حاشیه نشینی و سدمعبر حمایت می کند.

کریمی بازپرس شعبه ۱۱ دادگستری نیز در این نشست اظهار داشت: شهرداری به عنوان نماینده تام الاختیار می تواند به صورت مستقل در زمینه رفع مشکل سدمعبر اقدام کند.

اعظم پور سرپرست یگان انتظامی شهرداری نیز از توقف ساخت و ساز ۷۵۱ ملک غیرمجاز خبر داد و گفت: همچنین تاکنون ۲۰۰ هکتار زمین رفع تصرف شده و به حالت اولیه برگردانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.