قدس آنلاین- بیرجند:رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: دشمن در همایش اربعین در عراق به دنبال این است که صحنه ای از این زیارت بگیرد و خلاف شیعه در جهان پخش کند بنابراین باید همه زایران به این موضوع توجه داشته باشند.

بحث اربعین حسینی احیای شهدا و نهضت شهدا است/ دشمن در همایش اربعین به دنبال صحنه هایی برای سوء استفاده از شیعیان است

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اوحدی صبح امروز در تجمع ملی زایران اربعین حسینی اظهارداشت: بحث اربعین حسینی بحث احیای شهداء و نهضت شهدا است. وی با بیان اینکه کسی که پیاده به زیارت امام حسین برود خدا هزار گناه را از او منع می کند افزود: اربعین روشنگری و محبت به امام حسین و برایت از کفار است.

رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زیارت اربعین بیعت با سرور شهیدان است بیان کرد:احیای اربعین احیای شهدا است و اربعین بزرگترین دوره تاریخ ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین اوحدی با اشاره به اینکه نام امام حسین اسلام را زنده نگه داشته است تصریح کرد: اسلام را پیغمبر به وجود آورد و امام حسین(ع) زنده نگه داشت.

رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد:کسی که به عنوان زایر به کشور عراق می رود باید اخلاق اسلامی داشته و باید توجه داشته باشد که رفتار او مورد رضایت امام باشد.

وی یادآور شد: در زیارت اربعین هدف های بزرگی از جمله جلوگیری از تحریف نهفته است بنابراین  زایرانی که مشرف می شوند باید بدانند زیارت اربعین عبادت است و شرط زیارت غربت است.

حجت الاسلام والمسلمین اوحدی اظهار داشت:همچنین در این همایش بزرگ احترام به حاکمیت دولت عراق را همه باید داشته باشند و بدانندکه میزبان اصلی در این سفر عراق است و در این راستا هیچ نماد و نشانه دولتی و غیر دولتی نباید دست زایران باشد.

رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی بر رعایت مسایل بهداشتی تأکید کرد و افزود:همچنین زایران باید شیونات اسلامی را رعایت کنند و در زمان استقرار در موکب ها لباس خلاف شرایط اسلامی نبوشند.

وی گفت:زایران باید توجه داشته باشند در این سفر محور زیارت سیدالشهدا است بنابراین باید نسبت به زایران اهل بیت احترام گذاشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اوحدی بیان کرد: دشمن در عراق به دنبال این است که صحنه ای از این زیارت بگیرد و خلاف شیعه در جهان پخش کند بنابراین باید همه زایران به این موضوع توجه داشته باشند.

رئیس دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تصریح کرد:اکثر موکب های برپا شده در کشور عراق اهل سنت هستند بنابراین زایران باید با آنان اتحاد داشته و از تفرقه افکنی خود داری کنند.

وی با اشاره به تأکید بر نماز اول وقت گفت: در موکب هایی که توسط خراسان جنوبی برپا شده است یک روحانی مستقر است بنابراین زایران باید در همه موکب ها پشت سر روحانیون اعم از عراقی و ایرانی نماز را برپا کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.