قدس آنلاین- بیرجند: امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر آسیب های اجتماعی ما جدی است گفت:مبارزه با آسیب های اجتماعی مهمترین ضرورت کشور است.

مبارزه با آسیب های اجتماعی مهمترین ضرورت کشور است/عدم ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگی در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: انسان اگر بخواهد موفق باشد و به کرامت و بزرگی برسد باید در زندگی صادق باشد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی ما جدی است، افزود: در این راستا ستادی تشکیل شده و این ستاد دارای 18 کارگروه برای مسائل مختلف و آسیبهای اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مهمترین ضرورت کشور است، بیان کرد: منشأ بسیاری از آسیب های اجتماعی فقر است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه برخی جوانان ما با افسردگی روبه‌رو هستند و آمار افسردگی بسیار نگران کننده است بنابراین باید همه در این زمینه تلاش کنیم و شادی و نشاط را در کشور گسترش دهیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند از حضور پرشور و گسترده مردم متدین کشور به ویژه خراسان جنوبی در راهپیمایی و نمایش رشادت و ایثارشان در راهپیمایی استکبارستیزی تشکر کرد.

رضایی بیرجندی با اشاره به مناسبت‌های هفته یادآور شد: 14 آبان ماه روز فرهنگ عمومی و شورای فرهنگی است که در این راستا در استان و شهرستان‌ها شورای فرهنگی تشکیل شده است اما متأسفانه امکانات محدود است و ضمانت اجرایی ندارد.

وی 20 آبان ماه روز جهانی علم و توسعه را از دیگر مناسبت‌های هفته عنوان کرد و اظهار داشت: رهبری در این راستا می‌فرمایند "شتاب به رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه‌ای کاهش یابد" بنابراین مسئولان باید برای تسریع در رشد علمی و استفاده از ظرفیت‌های علمی تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: ما اگر صد شعار بدهیم اما در مسائل علمی نیازمند دیگران باشیم پیروز نخواهیم بود.

رضایی با اشاره اربعین حسینی بیان کرد: اربعین تجلی ابتدایی لشکری است که زمینه را برای حضور انسان کامل فراهم می‌کند و همچنین ما اگر راه امام و شهدا را ادامه دهیم در همه زمینه ها موفق هستیم.

وی با اشاره به رأی اعتماد به 3 وزیر تصریح کرد: در این راستا امیدواریم جامعه را 2 قطبی نکنیم و همه زیر سایه رهبری باشیم زیرا حرف اصلی را ایشان می‌زنند و همچنین در انتخابات نیز تلاش کنیم تا بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به انتخابات آمریکا خاطرنشان کرد: انتخابات آمریکا نماد بحران پنهان است و خودشان خود را لو می‌دهند و یکدیگر را می‌شکنند.

وی گفت: باید از افراط و تفریط پرهیز شود و همچنین مسئولان باید افراط و تفریط را کنار بگذارند و در این راستا به پیش بروند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.