۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 471812

پایگاه اینترنتی العهد در گزارشی نوشت که اظهارات رهبران عربستان سعودی در جنگ علیه یمن، در واقع از ورشکستگی رهبران عربستان و ناکامی شدید آنها در تحقق بخشیدن به اهداف شان در این نبرد تجاوزکارانه حکایت می کند.

ورشکستگی عربستان در جنگ یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، عبدالله آل سعود سفیر عربستان در واشنگتن در پاسخ سوال خبرنگار روزنامه اینترسپت آمریکا مبنی بر اینکه ' آیا به استفاده از بمب های خوشه ای علیه یمن ادامه خواهید داد؟' گفت :' این سوال شما همانند آن است که بپرسی آیا از کتک زدن همسرت دست خواهی کشید ؟ '
این اظهارنظر سفیر عربستان با خنده تمسخرآمیز وی و همراهانش در کادر سفارت خانه به گونه ای به دور از اخلاق همراه شد.
پایگاه اینترنتی العهد در ادامه گزارش خود آورده است: کمترین توصیفی که از این اظهارنظر می توان داشت، اینکه آن را نژادپرستانه بدانیم که به دور از شان یک دیپلمات است. او در واقع با این اظهارنظر تمام ملت یمن و نه قشر خاصی از آن را مورد توهین قرار داد.
در واقع بسیار زشت است که حمله وحشیانه ائتلاف عربی به رهبری عربستان را در چنین توصیفی خلاصه کرد. حمله ای که تاکنون به گواهی سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و حقوق دانان جنایات جنگی و کشتارهای جمعی به همراه داشته است که در اثر آن تاکنون بیش از 10 هزار نفر از مردم این کشور کشته و زخمی شده اند.
این اظهارنظر در واقع از ورشکستگی رهبران عربستان و ناکامی شدید آنها در تحقق بخشیدن به اهداف شان در این نبرد تجاوزکارانه حکایت می کند . ملت یمن طی آن توانست با ایستادگی خود تلفات سنگین جانی و نظامی و روحی روانی برای عربستان و همپیمانانش و مزدورانش رقم بزند و به همین دلیل رهبران سعودی هم اکنون با چنین اظهاراتی در واقع می خواهند بر شکست های خود سرپوش گذاشته و از رویارو شدن با واقعیت فرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.