رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس پارلمان اروپایی در نشستی در وین اتریش بر لزوم اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا و پایه گذاری مجدد آن برای مقابله با بحران ها تاکید کردند.

تاکید بر لزوم اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اروپا و "مارتین شولتز "، رئیس پارلمان اروپا در نشستی در وین اتریش درباره لزوم پاسخ قدرتمندانه تر اروپا به مسئله جهانی سازی سخن گفتند.

یونکر در این باره گفت: اگر اتحادیه اروپا می خواهد سهمی در رویدادهای جهانی داشته باشد روند ادغام و هماهنگی در آن نباید متوقف شود. این باور گسترده که مسائلی مانند موج پناهندگان و جنگ ها در همسایگی ما می تواند از طرف ملت ها به تنهایی حل شود تاثیر عکس در حل این بحران ها دارد. در اینجا تنها پاسخ های مشترک می تواند راه حل باشد. برای این منظور اتحادیه اروپا نیاز به پایه گذاری مجدد دارد.

وی افزود: بنابراین در حال حاضر تنها از خطاهای سیاست مشترک اروپایی سخن به میان می آید و نه از ضرورت آن.

مارتین شولتز نیز از یک فقدان اعتماد به پروژه مشترک اروپایی سخن گفته و خواستار اصلاحات عمیق در اتحادیه اروپا شده و گفت: ما نباید از تغییر قراردادهای اروپایی ابایی داشته باشیم.

یونکر و شولتز مهمانان کنگره جدید وین که کنفرانسی با موضوع آینده اروپا است بودند. در این کنفرانس درباره گشایش های جدید جامعه اروپایی و همبستگی بیشتر اروپا تبلیغ شد.

 جوانان و مهمانان شرکت کننده در این کنفرانس به تشدید ملی گرایی به عنوان یک واکنش غلط به مسائل در اتحادیه اروپا اشاره کردند.

شولتز تاکید کرد که ما در یک دوران جهانی سازی زندگی می کنیم و اروپا به جای اینکه این چالش ها را بپذیرد خود را عقب می کشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.