قدس آنلاین- ایلام: سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران گفت: همایش بزرگ اربعین و حضور میلیونی زائران، موجب استحکام روابط ایران و عراق می شود.

همایش اربعین؛ زمینه ساز تحکیم روابط ایران و عراق

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، راجح صابر عبود الموسوی در دیدار با مسئولان ارشد استان ایلام در پایانه مرزی مهران، با بیان اینکه با هماهنگی مسئولان دو کشور ایران و عراق، مشکلات سال های گذشته در مرزهای مهران و زرباطیه بر طرف شده است، اظهار داشت: همه ما بسیار خوشحال هستیم که زیارت عتبات عالیات و حضور زائران در اربعین، استحکام روابط کشورهای ایران و عراق در سال های اخیر را موجب شده است.

وی با اشاره به بازدیدش از پایانه مرزی مهران، افزود: راهکارهایی برای بر طرف شدن مشکلات عمده سال گذشته زائران در این مرز از سوی مقامات ایرانی اندیشیده شده که حاصل نشست ها و همکاری مسئولان دو کشور است.

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران یکی از مشکلات عمده سال های قبل در مرز مهران را تردد کامیون های حامل مواد غذایی برای زائران برشمرد و بیان داشت: با توجه به ترافیکی که بر مسیرها حاکم بود، رساندن این مواد به موکب ها جهت پذیرایی زائران با مشکل مواجه می گردید.

راجح صابر عبود الموسوی با بیان اینکه در هیچ نقطه ای از دنیا این میزان تردد زائر میان 2 کشور به وجود نمی آید، یاد آور شد: این مساله میزان عمق و علاقه مردم دو کشور را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ورود بدون ویزای برخی از زائران خارجی (اتباع افغان) مشکلاتی ایجاد کرد، خاطر نشان ساخت: امسال با تدابیری که با تعامل و همکاری مقامات ایرانی اتخاذ شده، اجازه تکرار چنین اتفاقی را نمی دهیم.

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در خصوص فعال شدن کنسولگری موقت این کشور در مهران، تصریح کرد: امسال کنسولگری موقت در ایلام ایجاد شده ولی در صورت نیاز دفتری نیز در ایام منتهی به اربعین در مهران دایر خواهیم کرد.

راجح صابر عبود الموسوی از فراهم شدن بستر برای ارائه خدمات مناسب به زائران در پایانه مرزی مهران ابراز رضایت و تأکید کرد: امیدواریم امسال بدون هیچ مشکلی مردم در ایام منتهی به اربعین برای زیارت و شرکت در آیین های ویژه این روز به عراق سفر کنند.

وی از طرح های راهسازی جاده ایلام - مهران نیز بازدید و با ابراز خوشحالی از اقدام های مناسب انجام شده برای رفع گره های ترافیکی، گفت: امسال مشکلات ترافیکی سال گذشته به حداقل رسیده و امیدواریم این اقدامات، باعث تردد آسان و بدون مشکل زائران در ایام اربعین شود.

گفتنی است راجح صابر عبود الموسوی سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر میان مسئولان پایانه های مرزی زرباطیه عراق و مهران با موضوع تسهیل در تردد زائران اربعین به استان ایلام سفر کرد.

لازم به ذکر است، چگونگی صدور ویزای مانفیستی (گروهی) و تسهیل در ارائه خدمات گذرنامه ای در مرز زرباطیه عراق و افزایش سطح تعاملات و همکاری های دو مرز مهران و زرباطیه نیز در این سفر با حضور مسئولان 2 کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.