۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 471997

قیمت نفت در بازارهای جهانی در هفته منتهی به 28 اکتبر (7 آبان) برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و قیمت نفت سبک ایران به زیر 48 دلار رفت.

قیمت نفت ایران به 50 دلار نرسید

به گزارش شانا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به جمعه (۷ آبان) با یک دلار و سه سنت کاهش به ۴۷ دلار و ۴۱ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۳۹ دلار و ۷۲ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با ۹۶ سنت کاهش به ۴۶ دلار و ۲۷ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ۳۷ دلار و ۶۶ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ۴۷ دلار و ۴۴ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۹۸ سنت کاهش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ اکتبر با یک دلار و ۱۱ سنت کاهش، ۴۹ دلار و ۴۶ سنت برای هر بشکه معامله شد.

همچنین قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با یک دلار و ۲۷ سنت کاهش، ۴۹ دلار و ۲۴ سنت برای هر بشکه معامله شد که در میان نفت خام‎های شاخص بیشترین کاهش را به خود اختصاص داد.

قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ۸۰ و یک دلار و ۶ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۵۲ و ۴۸ دلار و ۷۰سنت برای هر بشکه رسید.

عوامل متعددی در هفته مورد بررسی در تضعیف قیمت‎ها نقش داشتند. در همین رابطه می توان به مشکلات فنی در خط لوله انتقال نفت خام از کوشینگ اوکلاهما به پالایشگاه‎های فعال در تگزاس از طریق دریا اشاره کرد که در نتیجه کاهش انتقال به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز، بازار منطقه با عرضه مازاد روبرو شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.