دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: کسانی که توانستند بن‌لادن را پیدا کنند، چرا نمی‌توانند ابوبکر البغدادی را پیدا کنند؟

۲۰ تیپ حشدالشعبی در عراق سازماندهی شده/ کسانی که بن‌لادن را پیدا کردند چرا البغدادی را پیدا نمی‌کنند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا که در همایش سراسری الگوهای فرماندهی و مدیریتی شهید همدانی در دانشگاه امام حسین(ع) سخن می‌گفت، با بیان اینکه شخصیت شهید همدانی بر عهده اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و حوزه مسئولیتی قابل تعریف است، اظهار داشت: ما باید بدانیم حوزه تفکر شهید همدانی چیست.

وی با بیان اینکه فرماندهان جنگ به سه دسته راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی تقسیم می‌شوند، شهید همدانی را فرمانده راهبردی توصیف کرد و گفت: یک فرمانده راهبردی باید دشمن و هدف دشمن را بشناسد و بداند که هدف اصلی دشمن چیست. شهید همدانی به عنوان یک فرمانده راهبردی می‌دانست که آمریکا، سعودی‌ها و ائتلافی که از سوی برخی کشورهای عربی صورت گرفته چه هدفی را دنبال می‌کنند و حذف بشار اسد از محور مقاومت چه تبعاتی دارد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه طراحان جنگ تمدن‌ها، جنگ را به درون تمدن اسلام آوردند، تأکید کرد: امروز با پول مسلمانان جنگ میان مسلمانان کشیده شده که از مسلمانان هستند که تمدن کشورهای اسلامی مورد هدف قرار گرفته است. اسلام چهار هزار سال سابقه تمدنی دارد، عراق و سوریه نیز همین‌طور، اما دشمن ضمن انجام جنگ در بین تمدن اسلامی زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را به نفع خودش تأثیر می‌گذارد و ما امروز از بین رفتن زیرساخت‌ها به نفع صهیونیست‌ها را شاهدیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه تنها در دوران ریاست‌جمهوری اوباما صد هزار میلیارد دلار سلاح به عربستان‌سعودی فروخته شده است، گفت: در همین زمان 12 هزار میلیارد سلاح به امارات فروخته شده که باید ببینیم این سلاح‌ها امروز کجا مصرف می‌شود.

سرلشکر صفوی گفت: سوال اساسی این است ک تجهیزات نظامی تروریست‌ها را چه کسانی تأمین می‌کنتد؟ کسانی که توانستند بن‌لادن را پیدا کنند، چرا نمی‌توانند ابوبکر بغدادی را پیدا کنند؟ و چرا امروز بعد از گذشت 66 ماه درگیری در سوریه، تروریست‌ها همچنان منابع مالی‌شان تأمین می‌شود و  شبکه‌های ارتباطی تروریست‌ها قطع نمی‌شود.

وی افزود: من بیش از 7 مرتبه به حلب سفر کرده‌ام، تصاویری از حلب می‌گیرند که از آن هیچ چیز در این شهر باقی نمانده و حتی اگر امروز جنگ تمام شود سال‌ها طول می‌کشد که این شهر بازسازی شود؛ 9 میلیون آواره سوری بلاتکلیف هستند و این واقعیت جنگ سوریه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه جنگ سوریه و عراق توانسته نیروهای مردمی را در جنگ نامنظم برای مقابله با تروریست‌ها بسیج کند، گفت: سردار سلیمانی به حیدر العبادی گفت با ارتش کلاسیک نمی‌توانید مقابل داعش بجنگید لذا حشد الشعبی تشکیل شد و در سوریه هم نیروهای مردمی به همین منظور توسط شهید همدانی سازمان دهی شدند. امروز ما می‌بینیم براساس همین تدبیر 20 تیپ حشدالشعبی در عراق سازماندهی شده است.

سرلشکر صفوی افزود: در سوریه نیز آقای همدانی 20 هزار نیروی رزمی برای مقابله با تروریست‌ها تدارک دید، چرا که ارتش سوریه یا بهتر بگویم ارتش‌ها اعتقادی به جنگ مردمی ندارند.

وی گفت: در سوریه 300 هزار نفر از مردم شهید شدند و حزب‌الله لبنان چند هزار شهید داده که تعداد شهدایش از شهدای ما بیشتر است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اقدامات شهید همدانی در فتنه 88 گفت: شهید همدانی با مصوبه شورای عالی امنیت ملی فتنه 88 را در قرارگاه ثارالله به خوبی مدیریت کرد، چرا که آن فتنه سخت بود و هزینه‌های زیادی برای انقلاب داشت، البته برخی می‌خواهند فتنه را عادی و فتنه‌گران را تطهیر کنند که باید مراقب باشیم.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: حتی در همه کشورهای دنیا کسی که اقدام علیه امنیت ملی کند مجازات می‌شود و ما می‌دانیم فتنه‌گران در اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی که می‌دادند از بیانیه‌های منافقین بدتر بود، لذا باید نسبت به تطهیر فتنه‌گران هوشیار باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.