قدس آنلاین: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: میزان مشارکت مردمی خراسان رضوی در ایام اربعین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل رشدی ۳ برابری داشته است و خراسان رضوی اولین استان کشور در بحث میزان مشارکت ها بوده است و به برکت امام رضا(ع) در این رابطه پیشروترین استان کشور بوده است.

 میزان مشارکت مردمی خراسان رضوی در ایام اربعین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل رشدی ۳ برابری داشته است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر دهنوی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پیرو مصوبات کمیته اربعین در وزارت کشور مسئولیت آن در استان به عهده استاندار است که معاون هماهنگی امور زائران پیگیر امور است.
وی افزود: موضوع وظیفه اسکان با دستور استاندار خراسان رضوی به شهرداری مشهد به واسطه ارائه خدمات در نجف اشرف سپرده شد و ستاد در ایستگاه های پذیرایی در اعتاب مقدسه خدمت رسانی می کند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با بیان اینکه پیرو جلسات ستاد پیگیر جذب مشارکت ها شدیم، خاطرنشان کرد: در این رابطه  شماره حساب ۱۲۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰ نزد بانک ملت آماده دریافت هدایای مردمی است.
دهنوی با اشره به اینکه هرنهادی که دارای تفاهم نامه با ستاد بازسازی عتبات عالیات است مجاز به دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی است، تصریح کرد: برابر لیست تدوین شده مبلغ اخذ روادید و بیمه ۴۰ هزار تومان است که  ۱۰ هزار تومان برای ویزا، ۲۵ هزار تومان بیمه و ۵ هزار تومان خدمات ارائه شده است که این موضوع تنها برای نیروهای خدماتی است و برای زائران اخذ ویزا نداریم.
وی ادامه داد: 178 کامیون از سراسر استان به صورت رایگان اقدام به ارسال محصولات هدیه ای مردم دارند و ویزای این گروه هم ۱۰ هزار تومانی است و خراسان رضوی اعتاب مقدسه را در ۵ محور تقسیم کرده است که شامل شهر نجف، جاده نجف، کاظمین و سامرا به کربلا است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی به انعقاد تفاهم نامه ها اشاره کرد و گفت:  36 تفاهم نامه تا ۵ شنبه گذشته به ثبت رسید و ۷ تفاهم نامه هم امروز به ثبت رسید و تاکنون ۴۳ تفاهم نامه به ثبت رسیده است که شامل موضوعات خدمات پخت نان، اسکان، صبحانه، نهار، شام، بهداشتی، درمانی، خیاطی و غیره بوده که همه از نیروهای مردمی است.

دهنوی درباره نحوه پذیرایی در ایام اربعین، بیان کرد: در این ایام پذیرایی از ۱۱۷ هزار ۸۰۰ نفر وعده صبحانه روزانه، ۱۲۱ هزار ۷۰۰ نفر وعده ناهار روزانه و ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ نفر وعده شام روزانه از ۳ روز قبل اربعین تا ۴ روز بعد از اربعین در این ۵ محور داریم.
وی افزود: میزان مشارکت مردمی خراسان رضوی در ایام اربعین امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل رشدی ۳ برابری داشته است و خراسان رضوی اولین استان کشور در بحث میزان مشارکت ها بوده است و به برکت امام رضا(ع) در این رابطه پیشروترین استان کشور بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی درباره مجموعه هایی که تفاهم نامه همکاری امضا کردند، گفت: اوقاف، سازمان حج و زیارت، اتحادیه نانوایان و ستادهای بازسازی عتبات عالیات در شهرستان های استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند و مدیریت برنامه با مجموعه ای است که تفاهم نامه را منعقد کرده اند.
دهنوی تصریح کرد: کمپینی در مساجد جهت جمع آوری پتوی اهدایی خیران به زائران اربعین فعال شده و به دنبال گرفتن مجوزی از نماینده ولی فقیه هستیم تا این پتوها برای زائران پیاده امام رضا(ع) هم قابل استفاده باشد.
وی افزود:  ۴ تفاهم نامه در بخش مردمی منعقد شده و مکان خدماتی که ارائه می شود شامل ستون ۳۵۷، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا بوده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به اینکه دغدغه و دلهره ما عدم اطلاع از خدمات شهرداری مشهد در اعتاب مقدسه عراق است، گفت: اگر اطلاعات کامل باشد برنامه ریزی ها دقیق تر خواهد بود و قرار است که ۲۰ هزار نفر در نجف و ۲۰ هزار نفر در کاظمین اسکان داده شوند.
دهنوی تصریح کرد: امروز در نجف اشرف به عنوان آبرو و حیثیت اسلام و مسلمین اقداماتی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات شده و صحن حضرت فاطمه زهرا(س) بالغ بر ۲۲۰ هزار متر مربع در حال ساخت است که بخشی از آن سال گذشته به بهره داری رسید و بخشی دیگر امسال به بهره برداری می رسد، همچنین گنبد مطهر هم بازسازی شده است.
وی با بیان اینکه در کربلای معلی بحث توسعه حریم مطهر را داشتیم و امکان زیارت راحت تر برای زائران فراهم شده است، تأکید کرد: خراسان رضوی ۲۳ درب طلا و نقره به کاظمین ارسال کرده و ۴ درب دیگر در حال ساخت است، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی ادامه داد: تعویض سنگ های صحن ها و ایوان ها را در این شهر مقدس داشتیم و صحن امام رضا(ع) با بیش از ۳۴ هزار متر مربع هم در باب المراد داریم که به زودی استارت می خورد و بیش از ۵ میلیارد تومان هدایای مردمی جمع آوری شده است و با احداث این صحن تمامی نیازهای سمت باب المراد پاسخ داده می شود.
دهنوی درباره اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد در سوریه، گفت: در حرم های حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) هم اقداماتی در بحث تعویض و بازسازی ساعت ها داشته ایم و مصلی امام خمینی(ره) هم در این مکان مقدس ساخته می شود.
وی افزود: از ستاد استان ۱۷ نفر جهت پیگیری ادامه پروژه ها به عتبات عالیات اعزام می شوند و این فعالیت ها در ایام اربعین تعطیل می شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۷۸ نفر نیروی خدماتی سطح ۳ شامل بنا و کارگر و بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروهای سطح ۱ و ۲ شامل مهندس و کارشناس فنی داشتیم و بالغ بر ۲۷۰ نفر از ابتدای سال اعزام شدند.
دهنوی تصریح کرد: بالغ بر دو میلیارد تومان وجوهات نقدی اخذ شده که نسبت به سال گذشته افت ۲۵ درصدی داشتیم و در بحث رشد طلا، نقره و مسکوکات رشدی ۸ درصد رشد داشته ایم.
وی در پایان تأکید کرد: گزارش جمع بندی فعالیت های ستاد اربعین استان پس از این ایام توسط استاندار خراسان رضوی اعلام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.