نظامیان رژیم صهیونیستی راهپیمایی‌های مسالمت آمیز هفتگی در کرانه باختری و شهروندان فلسطینی در نوار مرزی باریکه غزه را مورد حمله و سرکوب قرار دادند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

زخم بر فلسطین و سرکوب راهپیمایی‌های کرانه باختری و غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز هفتگی در کرانه باختری از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی، در مجموع نزدیک به 10 نفر به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و ده‌ها نفر دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

در همین راستا، اشرف قدرت سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار مجروحان درگیری‌های نوار مرزی باریکه غزه را دو نفر اعلام کرد.

از سوی دیگر، مراد شتیوی هماهنگ کننده کمیته مقاومت مردمی در کفر قدوم نیز تاکید کرد که شمار زیادی از نظامیان رژیم صهیونیستی همراه با تعداد زیادی جنگ‌افزار و خودروی زرهی به شهرک کفر قدوم حمله کرده و فلسطینیان را به گلوله بسته و به سمت آنان گاز اشک آور و نارنجک‌های صوتی شلیک کردند که در نتیجه 3 نفر از جمله یک فعال اسرائیلی زخمی شدند.

همچنین صهیونیست‌ها راهپیمایی هفتگی فلسطینیان در رام الله و به ویژه روستای بلعین را سرکوب کردند که در نتیجه آن چندین فلسطینی زخمی شدند. شمار دیگری هم از جمله یک فعال اسرائیلی به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شدند.

صهیونیست‌ها راهپیمایی هفتگی ساکنان روستای نعلین را نیز سرکوب کردند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

 این تظاهرات ها در محکومیت ادامه شهرک سازی و ساخت دیوار نژاد پرستانه در اراضی اشغالی و همزمان با 99 امین سالروز صدور وعده شوم بالفور برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.