قدس آنلاین- ایلام: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: در ارزیابی عملکردی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به کشور و پرداخت تسهیلات به طرح ها، وضعیت کشور اکنون پرداخت ۱۲ درصد و استان ایلام تنها ۴ درصد است.

وضعیت ایلام در زمینه پرداخت تسهیلات بخش اقتصاد مقاومتی ۴ درصد است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حشمت اله عسگری در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری استان، اظهار داشت: با توجه به سیاست های اخیر دولت مبنی بر حمایت از تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی و تأکید مقام معظم رهبری، مجموعه مدیران ارشد و بانک های عامل در استان برای اجرایی شدن این سیاست ها بسیج شده اند. 
وی با بیان اینکه پس از شروع ثبت نام افراد واجد شرایط متقاضی تسهیلات در سامانه بهین یاب، بیش از یک هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند، افزود: پس از کلی نشست و بررسی و بازدید و پیگیری، تاکنون ۱۹۳ طرح که ۱۲۳ مورد آنها مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و ۳۴ مورد صنعت، معدن و تجارت است، به بانک های عامل معرفی شدند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام بیان داشت: از این تعداد تاکنون ۵۷ طرح با ۴۸۸ میلیارد ریال اعتبار موفق به اخذ تسهیلات شده اند که ۲۹ فقره آنها مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و مابقی نیز طرح های بخش صنعت هستند. 
حشمت اله عسگری با بیان اینکه بررسی نتایج عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی طی گزارشی به مرکز اعلام می شود، یادآور شد: در فرصت باقی مانده مابقی طرح های معرفی شده مورد پیگیری قرار می گیرند که پس از رفع موانع نظیر تأمین وثایق و تعیین تکلیف بدهی های معوق آنها نیز بتوانند تسهیلات دریافت کنند. 
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی ما تنها دریافت تسهیلات توسط واحدها نیست بلکه ما خواهان فعال سازی و پویایی و تحرک واحدهای صنعتی و کشاورزی در استان هستیم، خاطر نشان ساخت: در ارزیابی عملکردی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی نسبت به کشور و پرداخت تسهیلات به طرح ها، وضعیت کشور اکنون پرداخت ۱۲ درصد و استان ایلام تنها ۴ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام تصریح کرد: با توجه به تلاش ها و پیگیریهایی که انجام شده، این عملکرد استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، موجب رضایت مجموعه مدیران استان  نیست و خواهان  پیگیری و بهبود وضعیت فعلی هستیم. 
حشمت اله عسگری تأکید کرد: امیدواریم با تعیین تکلیف مابقی طرح های معرفی شده به بانک های استان، بتوانیم عملکرد استان را تا حد قابل قبولی ارتقاء بخشیم.
گفتنی است، در این نشست مجریان ۱۲ طرح صنعتی استان نظیر صنایع غذایی دل آرام، شرکت زرین سازه، صنایع شیمیایی و جعبه سازی، شرکت ایلام صنعت، واحدگلخانه ای، میوه و تره بار خلیج فارس و ...، به بیان مسائل و مشکلات واحدهای خود پرداختند که به فراخور دستگاه مربوطه، مدیران پاسخگوی مسائل آنان بودند. 
لازم به ذکر است، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام، رئیس سامان صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل بانک های استان نیز در این نشست به ارائه عملکرد خود در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.