مرکز آمار شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در تابستان ۹۵ را عدد ۱۹۹.۱ اعلام کرده که نسبت به شاخص فصل قبل که ۱۹۱.۵ بوده، ۴ درصد افزایش و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل(۲۰۴.۸) ۲.۷ درصد کاهش داشت.

تورم تولیدکننده معدن در تابستان افزایش یافت

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در فصل تابستان ۹۵ را عدد ۱۹۹.۱ اعلام کرده که نسبت به شاخص فصل قبل که ۱۹۱.۵ بوده، ۴ درصد افزایش و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل(۲۰۴.۸) ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

درصد تغییرات شاخص کل در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن) منفی ۱۰.۱ درصد است که نسبت به تورم ۴ فصل منتهی به فصل بهار ۹۵ (منفی ۱۰.۲ درصد) افزایش داشته است.

افزایش ۴ درصدی شاخص قیمت بخش معدن در فصل مورد بررسی ناشی از افزایش قیمت بخش استخراج کانه های فلزی بوده است.

شاخص قیمت در بخش استخراج کانه های فلزی با ۴.۷ درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد ۱۸۵.۳ به عدد ۱۹۳.۹ رسید. این افزایش بیش تر تحت تاثیر افزایش ۴.۱ ردصدی فعالیت استخراج سنگ های آهنی بوجود آمده است.

در فعالیت استخراج سنگ‌های آهنی، شاخص قیمت در فصل تابستان ۱۳۹۵ از رقم ۲۵۲.۹ به رقم ۲۶۳.۳ رسیده که به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان ۴.۱ درصد افزایش نشان داده است افزایش مذکور به طور عمده ناشی از افزایش قیمت کنسانتره آهن است.

شاخص قیمت در فصل تابستان امسال در فعالیت استخراج سرب و روی به رقم ۲۲۷.۳ رسید و به این ترتیب نسبت به فصل قبل به میزان ۲۱.۷ درصد افزایش نشان داده است. این درحالی است که شاخص قیمت در فصل مورد بررسی رقم ۱۸۶.۸ بوده نسبت به فصل قبل از ان ۴.۳ درصد کاهش داشته است.

افزایش شاخص قیمت فعالیت استخراج سرب و روی در فصل تابستان امسال به طور عمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی سنگ سرب و روی بوده است.

در فصل تابستان امسال، شاخص قیمت در فعالیت های استخراج بوکسیت، استخراج خاک سرخ و زرد، استخراج فلورین، استخراج سنگ سیلیس، استخراج صدف دریایی و استخراج میکا بدون تغییر باقی مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.