قدس آنلاین-بجنورد-کبری علی آبادی: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: طی هفته گذشته سه فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان به وقوع پیوسته است

وقوع سه آتش سوزی در عرصه های طبیعی خراسان شمالی

سرهنگ حیاتی در گفت و گو با قدس آنلاین از بجنورد، اظهار داشت: این آتش سوزی ها از عرصه های طبیعی شهرستان های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان گزارش شده است.

وی تصریح کرد: آتش سوزی در یک و نیم هکتار از عرصه های مرتعی شهرستان بجنورد سبب خسارت به این عرصه ها شد و دو ونیم هکتار از عرصه های مرتعی نیز در شهرستان شیروان که طعمه حریق شده بود مهار شد.

وی افزود: در آتش سوزی در عرصه های جنگلی منطقه درکش از توابع شهرستان مانه و سملقان نیز سه هکتار از جنگل ها در آتش سوزی خسارت دید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با بیان اینکه علت عمده آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی انسان گزارش شده است گفت: به احتمال زیاد آتش سوزی های اخیر نیز عامل انسانی داشته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه گردشگران، طبیعت گردان و چوپانان که در عرصه های طبیعی اقدام به روشن کردن آتش می کنند به هنگام ترک محل، آتش را خاموش نمی کنند و یا از خاموش شدن آن اطمینان حاصل نمی کنند و آتش زیر خاکستر ها دوباره شعله ور شده و بعضا خسارت های زیادی به بار می آورد.

حیاتی خاطرنشان کرد: در این فصل که برگ ها و مراتع خشک شده است، امکان آتش سوزی در عرصه های طبیعی زیاد است و از مردم انتظار می رود پیش از ترک محل، از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.