قدس آنلاین/ یونس طاهریان: واعظی گفت: اگر یک اپراتور تخلف کم‌فروشی اینترنت داشت مردم بلافاصله از طریق ترابردپذیری آن را تغییر دهند و از یک اپراتور دیگر استفاده کنند.

نسخه شفابخش وزیر ارتباطات در خصوص کم‌فروشی اینترنت

محمود واعظی در نشست خبری ۲۲ امین نمایشگاه مطبوعات کشور در خصوص رفع فیلتر شبکه‌های توئیتر و فیسبوک گفت: دولت دهم از ابتدا دسترسی مردم به اطلاعات و شبکه‌های مجازی مختلف را جزو برنامه‌های خود قرار داده تا مردم بتوانند از این شبکه‌ها استفاده کنند هر چند فیلتر فیسبوک و توئیتر ارتباطی با دولت یازدهم نداشته و رفع فیلتر آن نیز بر عهده ما نیست؛ این موضوع باید در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ تصمیم‌گیری شود.
 واعظی افزود: با آن افرادی که معتقد به بومی‌بودن این نرم‌افزارهای ارتباطی هستند هم‌عقیده بوده و اگر بتوانند مانند شبکه‌های خارجی به مردم سرویس ارائه دهند، از آن‌ها استقبال می‌کنیم اما با این نظر که تا هنگام راه‌اندازی شبکه‌های داخلی، نرم‌افزارهای خارجی را مسدود کنیم مخالفیم.


شبکه ملی ارتباطات به معنای کنترل فعالیت‌های مردم نیست
وزیر ارتباطات با اشاره به ورود به شبکه ملی ارتباطات نیز عنوان داشت: برای مردم ذهنیتی را ایجاد کردند که ورود به شبکه ملی اطلاعات موجب محدودیت و کنترل مردم در فصای مجازی خواهد شد در حالی که این‌گونه نیست.
واعظی افزود: چرا باید از سرویسی که در داخل کشور با تعرفه پایین‌تر، سرعت و کیفیت بالاتری در دسترس است استفاده نکنیم؟ هدف از اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات نیز همین بود.
وزیر ارتباطات در خصوص تخلف کارورها در بحث ارائه اینترنت ابراز داشت: امروزه امکان ترابردپذیری کارورها فراهم شده و اگر مردم هنگام تخلف کارور خود را عوض کنند آن اپراتور دیگر تخلف نخواهد کرد.
واعظی افزود: همچنین مردم می‌توانند تخلف در کم‌فروشی اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت را از طریق تلفن ۱۹۵ گزارش کنند تا بلافاصله موضوع پیگیری و اقدام شود.
وزیر ارتباطات از نوشتن نرم‌افزاری جهت کنترل مصرف داده‌ اینترنت نیز خبر داد و گفت: با استفاده از این نرم‌افزار مردم می‌توانند چگونگی مصرف پهنای باند خود را مطلع شوند.


*کاهش قیمت تعرفه رومینگ
واعظی در پاسخ به سوال روزنامه قدس در خصوص ارائه خدمات به زائرین کربلا نیز گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته هزینه رومینگ را از دقیقه هزار تومان به ۵۵۰ تومان کاهش دادییم تا زائرین بتوانند به راحتی از تلفن‌های خود استفاده کنند.
وی همچنین از ایجاد بستر اینترنت در مسیر نجف به کربلا خبر داد و گفت: مردم می‌توانند با استفاده از خدمات اینترنتی در مسیرهای منتهی به حرم با خانواده‌های خود در ارتباط باشند.
کاهش قیمت اینترنت صورت پذیرفته است
وی با تأکید بر اینکه تعرفه اینترنت ثابت (ADSL) از سال گذشته تاکنون در دو مرحله کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: سال گذشته اینترنت به ازای هر گیگ ۴۵۰۰ تومان بود که در یک مرحله به ۳۶۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و هم‌اکنون نرخ ADSL را به ازای هر گیگابیت به ۲۹۵۰ تومان رسانده‌ایم.
وزیر ارتباطات ادامه داد: بر اساس این تصمیم، کاهش ۱۷ درصدی را برای یک گیگ و کاهش ۳۳ درصدی را برای ۱۰ گیگابایت اینترنت برای کاربران فراهم کرده‌ایم.
واعظی افزود: در مورد نرخ اینترنت موبایل نیز هر کیلوبایت اینترنت در یک مرحله از ۱۴ ریال به نیم ریال کاهش یافت و هم‌اکنون نیز هر کیلوبایت اینترنت را به چهار دهم ریال رسانده‌ایم.
وی تصریح کرد: در مورد این کاهش قیمت به صورت مستقیم و دائم بر اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی نظارت خواهیم داشت اما چنانچه یک شرکت کوچکی در یک شهرستان این مصوبه را اجرایی نمی‌کند، باید کاربران موضوع را از طریق سامانه شکایت ۱۹۵ به ما اعلام کنند.


راه‌اندازی سرویس پول الکترونیک در آینده نزدیک
وزیر ارتباطات در مورد راه‌اندازی سرویس پول الکترونیک در بستر موبایل که امکان ارائه خدمات بانکی را از طریق موبایل و نیز امکان پرداخت پول خرد الکترونیکی را از طریق این بستر فراهم می‌کند، گفت: جلساتی را با رئیس کل بانک مرکزی داشته‌ایم و این جلسات ادامه دارد تا نحوه اجرای این سرویس با توجه به قوانین بانکی فراهم شود؛ در همین حال هر سه اپراتور موبایل با شرکت خدمات انفورماتیک در حال مذاکره هستند تا موضوعات فنی اجرای این سرویس محقق شود.
واعظی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا دو ماه آینده مسائل فنی مربوط به این طرح حل شود و بتوانیم این سرویس را به مردم ارائه دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.