قدس آنلاین - کرمان : جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی صبح امروزدر محل استانداری با حضور معاون استاندار کرمان جهت تسهیل وهماهنگی بیشتردر امور مربوط به راهپیمایی اربعین ،برگزار گردید

برگزاری جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی در استانداری کرمان

حمید ذکاء اسدی صبح یکشنبه در ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی که در سالن پیامبراعظم(ص) برگزار شد، گفت همه مدیران و کارشناسان به تناسب وسعشان تلاش کرده اند که قطعا اجرشان کمتر از زائرین اربعین نخواهد بود.

وی یادآور شد: امروز که شیعه در خاورمیانه از حزب‌الله لبنان تا افغانستان حسین‌وار و به طور مسلحانه علیه کفر و نفاق می‌جنگند، خون جوشان امام حسین (ع) موجب شده است، عده‌ای در ایران زینب‌وار پیاده به سمت کربلا راهپیمایی کنند که این موجب نمود نهضت شیعه است.

ذکاء‌اسدی به ثبت نام ۴۰ هزار نفر متقاضی شرکت در راهپیمائی اربعین حسینی از استان کرمان اشاره کرد و گفت: محل عبور زوار پاکستان و افغانستان از استان کرمان می باشد که در این راستا از سوی دستگاه‌های مختلف برای پذیرایی از این افراد، تدابیر اندیشیده شده است.

وی با تاکید براینکه باید تناسب بین تعداد افراد ثبت‌نام شده، صدور ویزا و حجم حمل و نقل برای راهپیمایی اربعین حسینی صورت گیرد، افزود: شایسته نیست افرادی که در راهپیمائی اربعین حسینی نام‌نویسی نموده اند به دلیل مشکل صدور ویزا یا حمل و نقل نتوانند در این آیین شرکت نمایند.

جانشین ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی یادآورشد: لازم است ارائه آموزش‌های مسائل بهداشتی و مسائل امنیتی، تروریستی و بیو تروریستی در دستور کار نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

ذکاءاسدی خاطرنشان کرد: اداره حمل و نقل و راهداری استان از بکارگیری خودروهای فرسوده که با مشکلات فنی مواجه هستند، برای حمل و نقل زائرین اربعین حسینی ممانعت نماید.

همچنین دبیر ستاد استانی هماهنگی اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

خلیل همایی راد افزود:  هیأت کنسولی عراق  بیش از ۲۵ هزار روادید صادر نموده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرایی از زائران استان‌های همجوار که از استان کرمان عبور می‌کنند، در دستور کار قرار دارد، یادآورشد: در این راستا شش نقطه در امامزاده زید بم، امامزاده علی سیرجان، امامزاده محمد و مقبره شیخ بهاء‌الدین کرمان، امامزاده صالح انار و مسجد ابوالفضل رفسنجان برای استراحت و اقامت موقت این زائران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان از راه‌اندازی رادیو اربعین کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای تشرف اتباع افغانستانی به راهپیمایی اربعین حسینی نیز اقداماتی صورت گرفته است و گذرنامه موقت برای آنها صادر می‌شود.

همایی‌راد با تاکید براینکه اقداماتی برای جلوگیری از بازار سیاه در حمل و نقل زائران اربعین حسینی در استان کرمان انجام و سقف کرایه مشخص شده است، گفت: پیش‌بینی سوخت مورد نیاز هم انجام شده است تا برای مردم در حرکت ناوگان عمومی استان کرمان مشکلی ایجاد نشود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز در ادامه این جلسه افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۴ نفر در استان کرمان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام نموده اند.

وی با تاکید براینکه تاکنون بیش از ۲۵ هزار مورد ویزا و ۳۶ هزار حواله توسط هیات کنسولگری عراق در استان صادر شده است، خاطرنشان کرد: نیروهایی که در اختیار کنسولگری عراق در استان کرمان قرار گرفته‌ است، نیروهای متخصصی هستند که از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب در محل کار خود حضور و مشغول فعالیت می باشند.

نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۱۸ موکب از استان کرمان اعلام آمادگی و نام نویسی نموده اند که با ۱۷ موکب که از شهرستان های انار، بم، جیرفت، زرند، شهربابک، کهنوج، رفسنجان، سیرجان، عنبرآباد و کرمان می باشند،تفاهم نامه منعقد شده است.

متقی خضری از ثبت نام بیش از هزار و ۴۰۰ خدمه و اعزام ۹۰ خودروی سنگین برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی در موکب ها از استان کرمان خبر داد و افزود: مرز مهران برای خروج موکب ها و اعزام خودروهای سنگین در نظر گرفته شده است.

نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: با تدابیر صورت گرفته زمینه اسکان ۶ هزار نفر زائر، پخت و توزیع ۵۵ هزار پرس نان، توزیع ۹۰ هزار وعده غذای گرم(نهار و شام)، ۵۰ هزار وعده صبحانه، ۶۵ هزار میان وعده، ۲۲ هزار لیوان چای ونوشیدنی به صورت روزانه توسط موکب ها تعهد شده است.

متقی خضری با تاکید براینکه ۵۰۰ نفر از خدمه موکب ها ویزای رایگان دریافت نموده اند، گفت: اعزام خدمه موکب ها از ۱۳ آبان ماه آغاز می شود که حداکثر باید تا ۱۸ آبان در محل های از پیش تعیین شده مستقر شوند و حداکثر تا ۳آذرماه به زوار حسینی خدمات ارائه دهند.

مسئول راهیان نور سپاه ثارالله نیز در ادامه این جلسه افزود: در بحث زوار پاکستانی که از استان کرمان می گذرند، از ستاد برای اسکان و پذیرش آنها ابلاغیه داشته ایم که در این راستا در شهرستان های بم، سیرجان، فهرج، ریگان مکان هایی در نظر گرفته شده است.

علیرضایی به بحث پذیرش زوار استان کرمان در اردوگاه شهید مغفوری اهواز اشاره کرد و یادآورشد:  هم اکنون این اردوگاه آماده پذیرش زائرین حسینی از استان کرمان می باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان نیز در ادامه به نام نویسی اتباع خارجی جهت حضور در پیاده روی اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: اتباع خارجی دارای کارت آمایش، کارت هویت، گذرنامه های خانواری و مجردی، اقامت دائم، دفترچه پناهندگی و دفترچه اقامت می توانند نسبت به انجام مراحل ثبت نام اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ دلار (یک میلیون و پانصد هزار ریال) جهت صدور روادید برای اتباع و مهاجرین خارجی دریافت می شود، افزود: مرز خروجی و ورودی برای اتباع خارجی طبق مصوبه ستاد اربعین کشور، مرز شلمچه تعیین و اتباع خارجی بعد از دریافت دفترچه سفر باید به این مرز مراجعه کنند و از پذیرش سایر افرادی که فاقد این دفترچه هستند، ممانعت می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.