امام جمعه موقت تهران فتنه ۸۸ را از جنگ تحمیلی بسی خطرناک‌تر بیان کرد و گفت: مقاماتی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به امام وابسته بودند و در بحرانهای کشور رویشان حساب می‌شد در فتنه ۸۸ هم صدا با آمریکا و اسرائیل همراه همسر و فرزندانشان آتش افروزان فتنه شدند و با همه وجود در مقابل انقلاب قد علم کردند.

مقاماتی که به امام وابسته بودند در فتنه در برابر انقلاب قد علم کردند / امام راحل ارتباط با دشمن را شرک بیان می‌کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در مجلس سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) که به همت هیات حضرت ام المصائب در مسجد باب الحوائج شهرری برگزار شد، گفت: زندگی سعادتمندانه در گرو انجام چهار دستورالعمل است.

وی صبر را نخستین دستورالعمل بیان کرد و اظهار داشت: میوه‌ای که درخت صبر دارد هیچ درختی ندارد، صبر از ایمان به منزله سر به بدن است زیرا اگر بدنی سر نداشته باشد زنده نمی‌ماند به همین تناسب ایمان بدون صبر باقی نخواهد ماند.

آیت الله صدیقی با بیان این که صبر جبهه‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین آن صبر بر طاعت و صبر بر معصیت است، ابراز کرد: صبر در ابتدا سخت، اما نتیجه‌ای شیرین دارد زمانی که انسان گناهی را برای رضای خدا ترک می‌کند نور الهی بر قلب او  حاکم می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند متعال به انسان هایی که سختی‌ها و تحریمها را تحمل می‌کنند درود می‌فرستد و این درود نتیجه صبر است.

وی نفس اماره را دشمن‌ترین دشمنان بیان کرد و اظهار داشت: خطر و سرسختی دشمنان بیرونی همچون آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هرگز به اندازه خطری که نفس اماره دارد نیست.

آیت الله صدیقی درباره دشمنی انقلاب اسلامی ایران با مستکبر جهانی یعنی آمریکا، عنوان کرد: امام راحل فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ امروز دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که هرگز نمی‌توانند با جنگ نظامی انقلاب اسلامی را نابود کنند به همین سبب درصدد متزلزل کردن و نابود ساختن انقلاب از درون توسط عاملان نفوذی هستند.

امام جمعه موقت تهران فتنه 88 را از جنگ تحمیلی بسی خطرناک‌تر بیان کرد و گفت: مقاماتی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به امام وابسته بودند و در بحرانهای کشور رویشان حساب می‌شد در فتنه 88 هم صدا با آمریکا و اسرائیل همراه  همسر و فرزندانشان آتش افروزان فتنه شدند و با همه وجود در مقابل انقلاب قد علم کردند.

وی افزود: امروز ما باید از درون خودمان بیشتر از دشمن بیرون مان واهمه داشته باشیم و این امر شامل دشمنان داخلی هم می‌شود زیرا آنان با امر نفوذ درصدد خارج کردن انقلاب از مسیر واقعی خود هستند، نوع عملکرد و شعارهای مسؤولان خطوط را برای همگان روشن و مشخص می‌کند.

آیت الله صدیقی با بیان این که دشمن همیشه در حال توطئه است، بیان داشت: خصومت دشمنان را در آتش زدن قرآن، کاریکاتورها و توهین ها به مقدسات مسلمانان، ترور دانشمندان و تحریمها می‌توان مشاهده کرد.

 امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: پیروی از دشمن نشان از وابستگی و منافع شخصی است، رصد و شناخت دشمن از وظایف انسانهای صابر است.

وی با بیان این که اتحاد مانعی در برابر نفوذ دشمن است، عنوان کرد: ایراد تراشی و حذف یکدیگر مهم‌ترین عامل تفرقه در بین مسلمانان است در حالی که ایجاد تشکل های سالم، محلی، منطقه‌ای و استانی سبب روابط مستحکم و موجب اتحاد مردم می‌شود، افراد انقلابی باید با جذب یکدیگر انقلاب را از گزند دشمنان محفوظ بدارند.

آیت الله صدیقی اظهار داشت: بصیرت افزایی و رفع ابهامات سبب اتحاد و عدم از هم گسستگی افراد در جامعه می‌شود و این مهم با خدمت خالصانه محقق می‌شود، مردمی بودن، با اتحاد امکان پذیر است.

امام جمعه موقت تهران کمرنگ کردن انقلاب را خیانت به خون شهدا بیان کرد و گفت: جوانان باید شناخت کافی به حد و مرز انقلاب داشته باشند و مراقب باشند که چه افرادی با انقلاب برخورد کرده و گفتمان امام را بی رنگ می‌کنند و یا اینکه چه افرادی با نقل خواب، آمریکا را بزک کرده و به نصوص امام راحل که سرشار از استکبار ستیزی است تهمت می‌زنند در حالی که امام راحل ارتباط با دشمن را شرک بیان می‌کرد.

وی افزود: انسان حلال خوار و غیرتمند در معاملات نفتی و غیر نفتی رانت خواری نکرده و از ارزشهای انسانی و اسلامی مرزبانی می‌کند، برقراری ارتباط از دستورالعمل‌های اسلام است.

آیت الله صدیقی دستورالعمل دیگر را ولایت مداری و امام شناسی بیان کرد و گفت: محور سبب اتحاد است و محور در جامعه اسلامی ولایت فقیه است، انسان مسلمان باید در برابر امام و ولایت تسلیم باشد، فکر سکولاری مقابله با ولایت است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد: تقوا پروا از خداست که باید انسان در همه امور تقوا را رعایت کند تا با انجام این دستورالعمل رشد یافته و رستگار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.