منابع خبری و عضو شورای استانداری صلاح الدین اعلام کردند انفجار خودروی بمب‌گذاری شده صبح امروز در ترمینال مسافربری شهر سامرا ۱۱ نفر از جمله ۱۰ ایرانی شهید شدند.

انفجار خونین تروریستی در سامرا / تعدادی ایرانی در بین شهدا / ۱۰ شهید و ۶۱ زخمی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، دقایقی پس از انفجار آمبولانس بمب‌گذاری شده در شهر تکریت، یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز در شهر سامراء و در ترمینال مسافربری منفجر شد که طبق آخرین آمار 11 نفر شهید و 16 تن دیگر زخمی شده‌اند.

دانشیار نماینده سازمان حج و زیارت کشورمان در عراق در این باره گفته است: زائران در حال پیاده شدن از اتوبوس در پارکینگ سامرا بودند که همزمان آمبولانس حامل عامل انتحاری به طرف آنها حرکت و پس از انفجار، منجر به شهادت ۱۰ زائر ایرانی شد.

در پی این انفجار پلیس شهر سامراء به سرعت اعلام وضعیت اضطراری کرده و قوانین منع آمد و شد برقرار شده است. اعلام وضعیت اضطراری پس از آن صورت گرفت که اطلاعاتی به نیروهای امنیتی داده شد مبنی بر اینکه تروریست‌های داعش خودروهای انفجاری دیگری نیز به سوی سامراء گسیل کرده‌اند.

انفجار سامراء حمله انتحاری است و 10 ایرانی شهید و 61 تن دیگر زخمی شدند

مسئول نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مقدس سامراء روز یکشنبه گفت که عامل انفجار سامراء دو فرد انتحاری بودند که خود را در نزدیکی اتوبوس های کاروان های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) منفجر کردند و باعث شهادت 10 زایر ایرانی و زخمی شدن 61 تن دیگر شدند.

"موسی اسماعیلی" در گفتگو با ایرنا افزود: دو فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیکی اتوبوس های کاروان های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در سامراء باعث شهادت 10 زایر ایرانی و زخمی شدن 61 تن دیگر شدند.

وی اضافه کرد: شهدا و مجروحان این حادثه از کاروان ها و شهرهای مختلف ایران از جمله سیستان و بلوچستان و اصفهان هستند.
به گفته وی، تعدادی از مجروحان حادثه با بالگرد به بغداد جهت انجام معالجات درمانی انتقال داده شدند.

ایران انفجارهای تروریستی در سامرا و تکریت را به شدت محکوم کرد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان انفجارهای تروریستی سامرا و تکریت در عراق که به کشته و زخمی شدن دهها تن از  انسانها و زائران بی گناه منجر شد را به شدت محکوم کرد.

قاسمی ضمن تسلیت این وقایع دردناک، با بازماندگان این اقدامات شوم تروریستی ابراز همدردی کرده و بار دیگر مسؤولیت جامعه جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانه گروههای تکفیری را مورد تأکید قرار داد.

وی ضمن ابراز تاسف از شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در حوادث تروریستی سامرا این ضایعه دردناک را به ملت ایران و خانواده های داغدار این شهدای مظلوم تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت خارجه، این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی های مکرر تروریست ها در پیشبرد اهداف پلید خود در عراق دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

در حالی که نیروهای عراقی در جنوب شهر موصل به 4 کیلومتری شهر رسیده‌اند و در داخل شهر نیز نیروهای یگان مبارزه با تروریسم توانسته‌اند پیشروی خوبی داشته باشند، نیروهای داعش دست به عملیات‌های ایذائی و حملات تروریستی به شهرهای دیگر زده‌اند تا از حجم فشارها در جبهه موصل بکاهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.