دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: کسی که نظام اسلامی و قانون اساسی را تضعیف می‌کند، یقیناً اصلاح‌طلب نیست.

کسی که نظام را تضعیف کند اصلاح‌طلب نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات عصر امروز (یکشنبه 16 آبان) در نشست «اصلاح طلب خوب، اصلاح‌طلب بد» که در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، اظهار کرد: ما اصلاح‌طلب و یا اصولگرای خوب و بد نداریم و همه خوبند. اما در این بین نیز 4 «نخاله» هم در بین جریانات دیده می‌شود.

وی درباره معنای اصلاح‌طلب، خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلب یعنی حُریت، کسی که دروغ و تهمت نمی‌زند و به نظام کشور اعتقاد دارد و  اگر مشکلی هم ببیند آن را بیان می‌کند. به نظرم اصلاح‌طلبان  و اصولگرایان همه بر یک بنا هستند و اگر بخواهند همدیگر را از بین ببرند کشتی نظام نابود می‌شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود آزادی در کشور ادامه داد: ایران یک کشور آزاد است که قانون اساسی آن عصاره خون شهدا و جوانانی است که هم اصولگرا بودند و هم اصلاح‌طلب.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره تفرقه انداختن دشمن گفت: دشمن دنبال تفرقه است و با توجه به اطلاعات دقیقی که وجود دارد آمریکا، عربستان و دیگر کشورهای عربی با خرج میلیاردها پول دنبال اختلاف انداختن هستند.

حجت الاسلام فومنی با اشاره به یک تحقیق که توسط موسسات اسرائیلی درباره رهبر معظم انقلاب اسلامی  صورت داده، اظهار کرد: طبق این تحقیق که از تمام رهبران و روسای جمهور دنیا صورت گرفته، مقام معظم رهبری از تیزهوش‌ترین رهبرهای دنیا هستند.

این حامی دولت یازدهم بیان کرد: حجت‌الاسلام روحانی مدافع اعتدال است و در طول تاریخ ایران انتخاب ایشان بی‌نظیر بود و باید به این دولت کمک کرد تا ضعف‌ها و مشکلات را بپوشانیم. 

وی در عین حال نقد خود به دولت را وجود افراد پیر در کابینه عنوان کرد و گفت که دولت یازدهم باید بیشتر از جوانان استفاده کند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات ادامه داد: همه اصلاح طلبان و اصولگرایان باید به دنبال وحدت باشند تا نظام توسط نفوذی‌ها آسیب نبیند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآورشد: اعتراضاتم در سال 88 به برخی از اصلاح‌طلبان این بود که اعتراضات باید از مسیر قانونی پیگیری شود و با به خیابان آمدن مشکلی حل نخواهند شد.

حجت‌الاسلام فومنی گفت: کسی در راستای تضعیف نظام اسلامی حرکت می‌کند و قانون اساسی را زیر سئوال می‌برد، یقیناً اصلاح‌طلب نیست.

فومنی افزود: ما هر چه داریم از امام و برکت خون شهدا داریم؛ اتفاقاتی که در طول تاریخ انقلاب افتاده درسهای زیادی را به ما داده است. بعضی گروهکها مانند گروهک منافقین که علیه کشور توطئه می‌کنند، اصلا ایرانی نیستند و هر که بخواهد به ایران و به خون شهدا و به رهبری نظام ضربه بزند ایرانی نیست.

وی ادامه داد: ایرانیان از گذشته انسانهای آزاداندیش و دینداری بوده‌اند و در طول تاریخ به دنبال برپایی حق و حقیقت بوده‌اند. امروز کشورمان در حوزه‌های علمی و فناوری جزو رتبه‌های برتر دنیاست و این به برکت زحمات مسئولان کشور است.

فومنی با بیان اینکه باید سعی کنیم وحدت کلمه را حفظ کنیم، گفت: زمانی به این انقلاب آسیب وارد می‌شود که وحدت از بین برود. هر زمانی که ولی‌فقیه دستور بدهد ما تابع امر ولایت هستیم و باید هر چه را که او تشخیص داد، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه جوانان امروز کشور باید بدانند چه زحماتی برای این انقلاب کشیده شده است، گفت: در زمان انقلاب خبری از دسته‌بندیها و جناح های سیاسی نبود و همه مدافع انقلاب بودند. امروز هم باید سعی کنیم چه اصولگرا و چه اصلاح طلب در جهت تقویت نظام و انقلاب گام برداریم.

فومنی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما اظهار کرد: صدا و سیما نباید متعلق به جناح خاصی باشد و نباید وارد جناح بندیهای سیاسی شود و ما باید بدانیم که دعواهای مصنوعی سیاسی به کشور ضربه می زند.

وی ادامه داد: هیچ گروه و حزبی حق حذف جناح دیگر را ندارد و همه اصولگرایان و اصلاح طلبان باید در جهت پیشبرد منافع کشور اقدام کنند. چنانچه روزی قدرت به دست یکی از دو جناح اصلاح طلب یا اصولگرا افتاد باید در جهت تقویت یکدیگر تلاش کنند نه در جهت تضعیف و حذف یکدیگر.

فومنی با اشاره به انتخابات سال 92 گفت: مردم در سال 92 با رای به روحانی در حقیقت به اعتدال رای دادند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: در قضیه برجام اصولگراها بی‌انصافی می‌کنند. تمام مذاکرات زیر نظر مقام معظم رهبری بوده و به تایید ایشان رسیده است.

دبیر کل حزب اصلاحات مردمی ادامه داد: نباید بگذاریم انقلاب به دست نااهلان بیفتد. چند سالی این انقلاب دست نااهلان افتاد و فاجعه ایجاد شد.

فومنی در پاسخ به سوالی درباره مرزبندی اصلاح طلبان با فتنه 88 گفت: من کسی را که 8 سال رئیس جمهور این کشور بوده و به تایید شورای نگهبان رسیده است، ضد انقلاب نمی‌دانم. مقام معظم رهبری هم درباره فتنه اشاره به فتنه آمریکاییها و غربیها دارند. صدا و سیما باید اجازه بدهد، اصلاح‌طلبان مواضع خود را بیان کنند.

وی با بیان اینکه آمریکاییها با سندسازی درصدد ایجاد تفرقه بین مسئولان نظام هستند، اظهار کرد: اسنادی که اخیرا از سوی آمریکاییها درباره مذاکرات آقای روحانی در سال 65 با اسرائیلی ها منتشر شده دروغ محض است و آنها به دنبال ایجاد تفرقه بین مسئولان نظام هستند. آمریکاییها قبل از این هم به سندسازی در مورد حضرت امام پرداخته اند و دنبال اقدام علیه انقلاب هستند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه ما از آقای روحانی و دولتش حمایت می‌کنیم، گفت: درباره عملکرد دولت انتقاداتی هم داریم و معتقدیم دولت باید به جوانان میدان بدهد و به جای استفاده از وزرای پیر و سالخورده از جوانان در این حوزه استفاده کند.

فومنی در پایان گفت: امام همیشه با آمریکا مخالف بود و هیچ کس نمی‌تواند بگوید امام عاشق آمریکا بوده است. الان هم نباید فریب آمریکا را بخوریم و در مواجهه با آمریکا باید هوشیارانه عمل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
    0 0
    یقینا آنهایی که 88فتنه راه انداختند علیه نظام و مقام معظم رهبری شعار میدادندو باعث تصویب قطعنامه های سازمان ملل شدند افتضاح طلبان بودند نه شما ما هم پیدا میکنیم پرتقال فروش را