قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۱۰۷ کتابخانه عمومی در سطح استان خبر داد و گفت: در آستانه هفته کتاب دو کتابخانه دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود.

فعالیت ۱۰۷ کتابخانه عمومی در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، شهرام خدادادی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرانه فضای کتابخانه‌ای استاندارد به ازای هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع لحاظ شده در حالی که در استان ما این رقم به‌ازای هر ۱۰۰ نفر ۲.۹ متر مربع است.

وی افزود: در ۱۰۹ کتابخانه آذربایجان‌شرقی، ۴۰۱ نفر مشغول به کار هستند و کوچک‌ترین کتابخانه روستایی ما هم ۶۹ متر زیربنا دارد که اهالی روستا به نهاد کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی اهدا کرده‌اند.

خدایی اذعان داشت: تا پایان سال ۹۴ تعداد منابعی که در کتابخانه‌های استان وجود داشت، از ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تجاوز نمی‌کرد اما در سال ۹۵ یک میلیون جلد به این کتاب‌ها افزوده شد و در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۸۶هزار و ۱۹۸هزار جلد در کتابخانه‌های استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت مشارکت موثر خیران در جهت توسعه کتابخانه‌ها تاکید و اضافه کرد: انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان از سال ۹۴ فعالیت می‌کنند.

خدایی از افزایش ۱۲ درصدی میزان امانت‌گیری کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: افزایش امانت‌گیری کتاب یکی از شاخصه‌های اصلی افزایش سرانه به شمار می‌رود.

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به عضویت ۶۵۰ هزار نفر در شش ماهه اول امسال در کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی از وجود امکان تولید و نشر کتاب برای نابینایان در کتابخانه مرکزی تبریز خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۴ به میزان ۶۰ عنوان کتاب برای روشندلان تولید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.