قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز گفت: اماکن عمومی شهر تبریز که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده ساخته می‌شوند، به نام مالیات نامگذاری می‌شوند.

نامگذاری اماکن عمومی تبریز به نام مالیات

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: عوارض دریافتی از محل مالیات ارزش افزوده، نقش مهمی در توسعه و عمران شهرها دارد.

 وی افزود: اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و بخشداری‌ها به منزله مشارکت مستقیم مردم در توسعه شهرها است.

شهردار تبریز گفت: مالیات به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدی برای کشور تلقی می‌شود و شهرداری تبریز آماده همکاری لازم برای تسهیل روند وصول مالیات و ایجاد بسترهای لازم است.

غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار به فرهنگ‌سازی مالیاتی شهروندان اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی در مورد پروژه‌ها و طرح‌هایی که از محل درآمدهای مالیاتی اجرا می‌شوند، باعث تشویق مردم به پرداخت به موقع مالیات می‌شود و شهرداری تبریز می تواند با واگذاری قسمتی از ظرفیت‌های اطلاع رسانی برای ترویج فرهنگ مالیاتی موثر واقع شود.

شریفی افزود: تفاهم نامه همکاری بین شهرداری‌های کلان شهرهای کشور و سازمان امور مالیاتی کشور موارد همکاری در راستای بهبود وصول مالیات را مشخص کرده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: در سال جاری بخشی از درآمدهای اداره کل امور مالیاتی از محل وصول عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است که مستقیما در توسعه این مناطق هزینه شده است.

وی به اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت اشاره کرد و گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی علاوه بر توسعه مناطق شهری و روستایی، در ارتقای بخش بهداشت و سلامت  استان نیز موثر است.

شریفی بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی شهرداری‌ها را در ارتقا فرهنگ مالیاتی بسیار مهم دانست و گفت: در اقتصاد سالم مالیات به عنوان درآمد و نفت به عنوان سرمایه است و اداره کشور باید از محل درآمدها باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.