قدس آنلاین / محمود مصدق: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت بررسی پیش نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی بزودی در دولت انجام می‌شود و پس از تصویب به مجلس ارسال خواهد شد اما این که به انتخابات سال آینده خواهد رسید یا نه بستگی به حجم کار دولت و مجلس دارد. 

بررسی پیش‌نویس لایحه جامع انتخابات بزودی در دولت آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر حسینعلی امیری عصر دیروز و نشست خبری که در محل نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات برگزار ‌شد در پاسخ به قدس  درباره سرنوشت پیش نویس لایحه جامع نظام انتخاباتی گفت: نه تنها قانون انتخابان بلکه نظام انتخاباتی ما معیوب است. در انتخابات سال 94 معیوب بودن نظام انتخاباتی برای همه از جمله برای  شورای نگهبان، دولت، احزاب و کنشگران سیاسی هویدا و معلوم شد.
امیری با اشاره به اینکه‌ در زمانی که در وزارت کشور بود دکتر رحمانی معاون وزارت کشوراز وی خواست تا فکری برای نظام انتخاباتی کشور کند، افزود: از این رو با حضور کارشناسان بخش‌های مختلف که درباره نظام انتخاباتی صاحب نظر هستند  مثل اساتید دانشگاه‌ها، مرکز پژوهش‌گاه مجلس گروه‌هایی را در وزارت کشور تشکیل دادیم. 
وی با تأکید بر اینکه تقنین باید با نگاه به سیاست‌های کلی انجام بگیرد، تصریح کرد: از آنجایی که آن موقع من در کمیسیون‌های مجمع شرکت می‌کردم و در جریان روند تصویب  سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی در مجمع بودیم اطلاعات مجمع را در این خصوص داشتیم بنابراین با رویکرد یاد شده پیش نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی را تهیه کردیم . در واقع برای این که کار زودتر انجام بگیرد با نگاه به آنچه که در مجمع مصوب می‌شد پیش‌نویس لایحه نظام جامع انتخاباتی را تهیه کردیم که در در دستور کار کمیسیون‌های دولت قرار گرفت .
وی گفت با ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات  در کمیسیون سیاسی - دفاعی  دولت مصوب شد تا پیش نویس لایحه نظام انتخاباتی با سیاست‌های کلی نظام انتخاباتی تطبیق داده شود که روز شنبه این مهم  در وزارت کشور انجام شد و انشاء ا... پیش نویس لایحه  بزودی در دولت مطرح می‌شود.
وی با ابراز امیداوری نسبت به تصویب پیش نویس لایحه جامع  نظام انتخاباتی از سوی  دولت و ارسال آن به مجلس شورای اسلامی گفت: اما این که این لایحه به اتخابات سال آینده می رسد یا نه بستگی به تراکم کار در دولت و مجلس دارد . 
تشکیل کمیسیون همکاری دولت و مجلس
معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره دیدار روحانی با فراکسیون‌های مختلف مجلس، اظهارداشت: فراکسیون امید پیش از این تقاضای ملاقات با رییس‌جمهور داشت که در پنج‌شنبه گذشته این دیدار انجام شد و دغدغه‌های فراکسیون یاد شده به رییس‌جمهور منتقل شد .
امیری در ادامه از دیدار رییس‌جمهور با فراکسیون مستقلین ولایی در روز گذشته خبر داد و گفت : دراین دیدار که در فضای خوبی برگزار شد. اعضای فراکسیون یاد شده  مطالب خود را در زمینه مسائل ملی و منطقه‌ای مطرح کردند که رییس‌جمهور هم همانند جلسه با فراکسیون امید، شرایط کشور را تشریح کرد.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به اینکه پیشنهاد دو فراکسیون امید و مستقلین ولایی، ایجاد کمیسیون همکاری دولت و مجلس بود، افزود: ما اکنون درباره ترکیب این کمیسیون در حال بحث هستیم.
تشکیک در زمان ارایه لایحه بودجه
وی در ادامه  درباره زمان نهایی شدن لایحه بودجه سال آینده گفت: ما تا زمانی که ندانیم برنامه ششم چیست نمی‌توانیم بودجه را قطعی کنیم. قاعدتاً باید بدانیم در برنامه ششم توسعه چه تکالیفی برای دولت تعیین می‌شود تا بر اساس آن بودجه را تعیین کنیم. البته کارهای بودجه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که بودجه را به موقع به مجلس تقدیم کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.