۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 472516

شبکه خبری سی ان ان نوشت: «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در مصاحبه ای در سال 2011 آمریکا گفته بود که از «عفو» برخی از «مهاجران بدون مدرک قانونی» حمایت می کند.

تغییرات دونالد ترامپ از 2011 تا 2016

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این شبکه خبری در گزارش روز شنبه خود افزود: دونالد ترامپ در نوامبر 2011 با حضور در برنامه در «فاکس اند فرندز/fox and friends» فاکس نیوز از «بخشش» برخی از مهاجران غیرقانونی حمایت کرد.
وی در این برنامه از اظهارات «نیوت گینگریج» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد وقت جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا دفاع کرد. گینگریت در یک مناظره گفته بود که خواستار رویکردی «انسانی» در موضوع مهاجرت غیرقانونی است که از اخراج خانواده هایی که در جامعه آمریکا ریشه دارند، جلوگیری کند.
این اظهارات گینگریچ با انتقاد خانم «میشل باکمن» رقیب جمهوری خواه وی مواجه شد. اما ترامپ اظهار داشت که موضع گینگریچ را می پسندد و با آنچه که مجری فاکس نیوز به نوعی «عفو» (مهاجران غیرقانونی) خواند، موافقت کرد. 
ترامپ در این زمینه گفت: وی (گینگریچ) درباره افرادی سخن می گوید که 25 سال در این کشور زندگی و تحصیل کرده و افرادی کاملا موفق هستند و به نظر من درباره افرادی صحبت می کند که باید به شهروند آمریکا بدل شوند. 
من تا اندازه ای اظهارات گینگریچ را دوست دارم ولی وی درباره معدود افرادی صحبت می کند که برای یک دوره بسیار بلند مدت برای کشور فوق العاده هستند. 
ترامپ این اظهارات گینگریچ را نشانه همدردی با این گروه از مهاجران ارزیابی کرد و وقتی «استیو دوکی» مجری فاکس نیوز پرسید آیا این «عفو» است، گفت: فکر می کند که تا اندازه ای و البته برای تعداد معدودی از افراد می تواند موضوع عفو را مدنظر قرار داد اما چگونه می تواند به خانواده ای که 25 سال در این کشور زندگی کرده است گفت که از کشور خارج شود؟
اظهارات ترامپ در سال 2011 کاملا متفاوت از محور اصلی وعده های وی در کمپین انتخاباتی اش در سال 2016 است. نامزد جمهوری خواهان مواضع سختگیرانه ای را در موضوع مهاجرت اتخاذ کرده است و بر اخراج مهاجران بدون مدرک تاکید دارد. 
ترامپ در سخنرانی اش در اوت (مرداد) گذشته وعده داد در صورتی که در انتخابات پیروز شود، مهاجران بدون مدرک را که دارای سابقه جنایی هستند، اخراج خواهد کرد. وی آشکارا اعلام کرد که تنها راه برای مهاجران برای اقامت قانونی در وهله نخست بازگشتن به کشورشان است. 
ترامپ در سخنرانی اش درباره مهاجرت گفت: افرادی که امروز به صورت غیرقانونی در آمریکا بسر می برند و به دنبال کسب جایگاه قانونی هستند فقط و فقط یک راه در پیش رو دارند: به کشورشان بازگردند و بر اساس قوانین جدید مهاجرت قانونی تقاضای ورود دوباره کنند. ما چرخه عفو و مهاجرت غیرقانونی را خواهیم شکست و عفوی در کار نخواهد بود.
به نوشته سی ان ان، سخنگوی ترامپ از اظهار نظر درباره مواضع نامزد جمهوری خواهان در سال 2011 خودداری کرد. 
سی ان ان اوایل ماه اکتبر (مهر) گزارش داد که ترامپ در سال 2012 در یک مصاحبه گفت که از اخراج بسیاری از مهاجران غیرقانونی حمایت نمی کند. 
به نوشته شبکه خبری سی ان ان، در کمپین های انتخاباتی سال 2016 عمدتا به میزان حمایت ترامپ از به اصطلاح عفو مهاجران غیرقانونی در سال 2011 و مواضعش در سال 2012 پرداخته نشده است. 
ترامپ در مصاحبه سال 2011 با شبکه فاکس نیوز افزود: اظهارات گینگریچ به جلب آرای رای دهندگان در انتخابات سراسری کمک خواهد کرد حتی اگر به وجهه او نزد محافظه کاران آسیب برساند. 
در حالی که ترامپ، اخراج مسلمان و مهاجران غیرقانونی را در اولویت برنامه های خود در کمپین های انتخاباتی سال 2016 قرار داده است که برخی رسانه ها به تازگی از نقض قوانین مهاجرت آمریکا از سوی «ملانیا ترامپ» قبل از دریافت مجوز رسمی کار در این کشور خبر دادند.
انتشار این خبر با توجه به مواضع سختگیرانه ترامپ علیه قوانین مهاجرت و ناقضان آن، جنجال تازه ای را برپا کرد و چالش جدیدی را برای این نامزد جمهوری خواهان ایجاد کرد. 
از سوی دیگر، افشاگری اف بی ای درباره ایمیل های جدید کلینتون با وجود پیشتازی وی در عمده نظرسنجی های موسسه های مختلف از فاصله وی با ترامپ کاسته است.
انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، روز هشتم نوامبر / 18 آبان ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.