قدس آنلاین - اراک- احمد مختاری: شکرالله حسن بیگی روز یکشنبه در نشست کارگروه زنان و خانواده استان مرکزی در اراک افزود: زنان سرپرست خانوار با زنجیره ای از مشکلات متنوع دست به گریبان هستند و داشتن شغل و کسب درآمد به عنوان یکی از محوری ترین حمایت ها در گره گشایی از معضلات این قشر مطرح است.

زنان سرپرست خانوار با زنجیره ای از مشکلات متنوع دست به گریبان هستند

وی بیان کرد: پیش زمینه ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای زنان روستایی و سرپرست خانوار، مهارت آموزی و تامین سرمایه اولیه برای کسب و کار است و می طلبد که راهبردهای عملی و موثر در این بخش تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی ادامه داد: اولویت های اشتغالزایی برای زنان روستایی و سرپرست خانوار باید بر مبنای نیازهای روز جامعه باشد تا در تداوم و پایداری آن خللی ایجاد نشود و تسهیلات به شکل هدفمند در خدمت درآمدزایی این قشر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: راهبردهای اشتغالزا باید به گونه ای طراهی و اجرایی شود که زنان مشمول توان پرداخت اقساط مالی را داشته باشند و تضمین درآمد و پایداری بازار کار برای آنان مهیا باشد. فرماندار شهرستان زرندیه نیز در این نشست گفت: معضل مهم در پرخه کارسازی جامعه ایجاد شغل میست بلکه، مهمترین مشکل بازاریابی و فروش محصولات تولیدی است.

محمد کردی افزود: افراد تحصیل کرده در کشور زیاد است اما، مهارت در کار پایین است که این مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

وی بیان کرد: شغل هایی که در جامعه ایجاد می شود باید بر اساس نیاز و کارکارشناسی باشد و این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این نشست طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی مصوب شد و مقرر شد برخی از مشکلات طرح نیز با الگوگیری از طرح های موفق سایر استان ها رفع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.