رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ارسال چند تن میوه‌و تره‌بار به کربلا به مناسبت اربعین حسینی برای زائران خبر داد و گفت که در حال حاضر بازار داخلی میوه کساد است و به نظر نمی‌رسد در ماه‌های آینده با افزایش قیمت خاصی روبرو باشیم.

ارسال رایگان میوه‌ و سبزیجات به کربلا/ بازار داخلی کساد است

حسین مهاجران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بازار رونق چندانی ندارد و مجالس هم برگزار نمی‌شود و تا بعد از ماه صفر این روند ادامه خواهد داشت.

وی درباره وضعیت عرضه میوه‌های پاییزی ادامه داد: وضعیت تولید و عرضه نسبت به سال گذشته بهتر است و عرضه بیشتری داشته‌ایم به ویژه انار و پرتقال تامسون در حجم بسیار بیشتری در مقایسه با سال قبل در بازار عرضه شده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی درباره قیمت برخی اقلام میوه درمیادین میوه و تره‌بار گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم پرتقال شمال بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پرتقال جنوب ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، گیریپ فروت ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، نارنگی ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، خرمالو ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، کیوی  ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان فروخته می شود.

مهاجران افزود: هر کیلوگرم موز نیز ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، نارگیل ۴۰۰۰ تومان، ‌گوجه فرنگی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، خیار بوته‌ای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان و خیار درختی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار قیمت دارد  که در مغازه‌های سطح شهر این قیمت‌ها حداکثر باید ۳۵ درصد بیشتر فروخته شود.  

وی درباره ارسال میوه و سبزیجات برای زائران حسینی به مناسبت اربعین توضیح داد: اتاق اصناف ما را در این زمینه موظف کرده است. تا کنون ۱۰ تن برنج فرستاده شده و قرار است ۵۰ تن پیاز، ۲۰ تن سیب زمینی، ۱۰ تن گوجه فرنگی و مقداری هم فلفل سبز برای اربعین به کربلا  بفرستیم و به طور کلی ما در این زمینه هر چقدر در توان‌مان باشد محموله های میوه و تره بار ارسال خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اضافه کرد: امسال در تمام اقلام کمبود تولید و عرضه نداشته‌ایم و به نظر نمی‌رسد در ماه‌های آینده افزایش قیمت خاصی را داشته باشیم، به هرحال باید دید در ماه‌های آینده وضعیت تقاضا تغییر خواهد کرد یا خیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.