شهردار تهران گفت: گاهی حاشیه‌هایی که برای کار ایجاد و مسائلی که پیش روی حل مشکلات مردم درست می‌کنند بسیار سخت‌تر از نداشتن پول است.

نگران تهمت‌ها نیستم / حاشیه‌های کار سخت‌تر از نداشتن پول است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهید صیاد شیرازی از خط 3 مترو تهران ضمن تقدیر از دست اندرکاران احداث خطوط مترو اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی یک افسر متدین، انقلابی، مجاهد و رزمنده واقعی بود که از لحظه پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی نقاط بحرانی حضور داشت؛ چه قبل از جنگ و در کردستان، چه در دوران دفاع مقدس که از فرماندهان و امیران برجسته و تأثیرگذار به شمار می رفت و چه پس از دوران دفاع مقدس.

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی جزو فرماندهانی بود که برای انقلاب، مردم و مبارزه با گروه‌های الحادی هم خون داد و هم خون دل خورد؛ وی با سختی و مشقتی که در دوران دفاع مقدس وجود داد و با همه آن فراز و نشیب‌ها و فضای سختی که در دوران بنی صدر در کردستان وجود داشت، زحمت کشید. همچنین نقش شهید صیاد شیرازی در خالص‌سازی، شفاف‌سازی و زنده نگه داشتن یاد و مسیر امام(ره) در ارتش بی بدیل بود.

قالیباف گفت: بنده از روزهای اول انقلاب تا روزهای پایانی شهادت صیاد شیرازی، توفیق همسنگری با ایشان را داشتم و زندگی امروز ما مدیون خون دادن و خون دل خوردن این شهداست.

وی در ادامه برای همسر شهید صیاد شیرازی نیز آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرد و گفت: امیدوارم توفیق داشته باشیم تا قدرشناس خانواده های شهدا باشیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران منطبق بر اولویت‌های شهر دنبال می‌شود، افزود: مهمانان و شهرداران خارجی که به تهران سفر می‌کنند، همواره از نظافت شهر به عنوان یک نکته برجسته یاد می‌کنند، اما بی‌انضباطی در ترافیک، یک نکته غیر قابل قبول است. در آخرین ملاقاتی که با یکی از شهرداران کشورهای اروپایی داشتم، وی می گفت رانندگان در تهران می‌بینند که در یک خیابان سه مسیر عبوری بیشتر وجود ندارد اما چرا اصرار دارند در چهار، پنج لاین در خیابان تردد داشته باشند و ترافیک را بیشتر کنند؟

وی ادامه داد: ما سعی کرده ایم از هوشمندسازی شهر در حوزه زیر ساخت ها و IT Base کردن فعالیت تا حوزه حمل و نقل، مترو، بافت فرسوده، فضای سبز و سایر مأموریت‌ها، دغدغه‌های مردم را مورد توجه قرار دهیم.

قالیباف در ادامه مهم ترین چالش شهر را آلودگی هوا دانست و گفت: یکی از اقدامات موثر برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: نمی خواهم در خوب و بد بودن طرح زوج و فرد صحبت کنم، اما شاید در این نوع تصمیمات نمی توانیم عدالت را به درستی رعایت کنیم و از دیگر سو زحمت زیادی هم برای مردم ایجاد می کنیم. البته ممکن است چاره‌ای جز این هم نداشته باشیم اما همواره به نوبه خودم با این نوع تصمیمات که با آن صورت مسئله را ساده می‌کنیم، مخالف بوده‌ام. با این وجود طبیعتا همه ما آنچه که تصمیم‌گیری شده و به قانون تبدیل شده است را اجرایی می‌کنیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی با تأکید بر مترو عنوان داشت: توسعه مترو در این دوره مدیریتی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون نیز در اوج خودش قرار دارد. به نحوی که مصمم هستیم تا قبل از پایان این دوره شورای چهارم و شهرداری تهران، بتوانیم تمامی هفت خط مترو تهران را به طول 100 کیلومتر به اتمام رسانده و تحویل شهروندان دهیم.

وی به سختی‌ها و مشقات‌های پیش رو در تکمیل خطوط مترو اشاره کرد و گفت: در این رکود اقتصادی شدیدی که در کشور وجود دارد، تأمین نقدینگی برای توسعه خطوط مترو کار ساده و راحتی نیست. کار کردن و ساختن برای ما لذت بخش است اما تامین اعتبار - آن هم با این مشکلات و بعضا عدم همکاری هایی که صورت می گیرد - رنج های بسیار زیادی دارد، اما مصمم هستیم که هیچ کدام از اینها ما را از کار کردن باز ندارد.

قالیباف همچنین عنوان داشت: گاهی اوقات حاشیه‌هایی که برای کار ایجاد می کنند و مسایلی که پیش روی حل مشکلات مردم درست می‌کنند، بسیار سخت تر از نداشتن پول است. چرا که نداشتن پول جزو کارهای عادی است که همه ما باید برای رفع آن تلاش کنیم و کار کردن هم برای ما لذت بخش است اما حاشیه‌هایی که درست می شود باعث می شود تا مقداری نگرانی ایجاد کند. البته مصمم هستیم که آن حاشیه ها هم هرگز ما را از کار باز ندارد.

شهردار تهران تأکید کرد: همه زندگی، کار و تلاش ما و همه اتفاقاتی که در جامعه می افتد برای رفع بعضی از نگرانی هاست. شفاف و روشن بگویم که آن نگرانی ها و غصه ها در دل من از جنس نگرانی های سیاست زدگی نیست. نگرانی ما چرخش قدرت نیست چرا که تا انسان ها، دولت ها، حکومت ها و شهرداری ها بوده اند، چرخش قدرت هم بوده است و از قضا این چرخش ها باعث رونق و پیشرفت جامعه هم می شود. البته ممکن است انتقاداتی به شکل و نوعش داشته باشیم اما اصلش نگرانی ما نیست.

وی گفت: حتی از تهمت‌ها و افتراهایی که می زنند هم نگرانی نداریم. فردی که می خواسته گزارشی را تهیه کند، یک نامه اولیه نوشته که این نامه هنوز منجر به تهیه گزارش هم نشده است، اما می گویند در شهرداری تهران 2 هزار و 200 میلیارد تومان اختلاس، ارتشاء و حاتم بخشی شده است.

شهردار تهران ادامه داد: امروز این موضوع در حال بررسی است و بنده خودم درخواست کردم که قوه قضائیه به صورت جدی به این موضوع رسیدگی کند و در این میان هیچ خط قرمزی هم وجود ندارد. امروز با بررسی هایی که انجام شده است، آنهایی که این موضوع را رسیدگی می کنند در این بخش اتفاق نظر دارند که اگر بحثی هست مربوط به دو هزار و چهارصد میلیارد تومان نیست. دو هزار و چهارصد میلیارد تومان کجا و 20 میلیارد و 24 میلیارد تومان کجا. تازه این عدد هم در میزان تخفیف در 27 هزار نفری است که عضو تعاونی های مسکن شهرداری تهران بودند.

به گزارش شهرنوشت، قالیباف ابراز داشت: ما حتی از اینکه به خانواده من هم تهمت و افترا بزنند نگران نیستیم. مردم ما باهوش تر از این هستند و این مسایل دنبال می شود و حل و فصل خواهد شد. ما از این دروغ های اینچنینی نگران نیستیم اما از یک چیز نگران هستیم و در دل ما غصه است، آن نگرانی و غصه ما، نگرانی مردم و انقلاب است.

وی عنوان داشت: وقتی می خواستند شهید نواب صفوی را قبل از انقلاب در زندان قصر اعدام کنند، گفتند «برای چه مبارزه و تلاش می کنی؟» ایشان گفت «برای برقراری حکومت اسلامی». از شهید نواب صفوی پرسیدند «در حکومت اسلامی می خواهی چه کار کنی؟» ایشان گفت «اگر رفتگر حکومت اسلامی هم شوم، به آن افتخار می کنم». بنده با افتخار می گویم یک روستازاده هستم و امروز در یک مسئولیتی مثل شهرداری تهران توفیق خدمت دارم که افتخار رفتگری مردم را دارد. این به برکت 50 سال خون دل خوردن و خون دادن این مردم و ملت است. این ملت پای انقلاب آمدند و همه مردم با هر گرایش و سلیقه‌ای پای انقلاب ایستادند.

قالیباف ادامه داد: اگر ناامنی شد و مناققان مردم را در خیابان ها مثل شهید صیاد شیرازی ترور کردند، اگر جنگ شد و تحریم ایجاد شد، این مردم ایستادگی و صبر کردند. حتی اگر ما مدیران تصمیم های درست و نادرستی گرفتیم این مردم بودند که تحمل کردند و با بزرگواری و گذشت از کنار تصمیم های غلط و وعده های دروغین ما مدیران گذشتند و به روی ما نیاوردند. غصه و نگرانی ما آنجاست که یک نسل اینگونه ایستادند و حالا در زحمت مشکلات اقتصادی و یک شغل برای فرزند خود هستند. مردم در زحمت یک حداقل معیشت برای زندگی و سرپناه کوچکی برای زن و بچه شان هستند. امروز شاهد هستیم فرزند در مقابل پدر، و پدر در مقابل فرزند شرمنده است.

شهردار تهران تاکید کرد: رضایت مردم تبلور رضایت خداست و مردم در این بخش از دست ما مدیران راضی نیستند. هر وقت ما مدیران مشکل داشتیم، آنها آمدند و همراهی کردند. مگر می شود هر وقت آنها مشکل داشتند، ما همراهی نکنیم؟ امروز شرایط سخت زندگی برای آنها حاکم است و نگران هستیم که مردم ناامید شوند.

قالیباف ادامه داد: جوانان امروز ما دوران سخت قبل از انقلاب را ندیدند و شاهد نبودند یک کسی با روحیه استکباری و استبدادی، عزت این ملت را در داخل و خارج لکه دار می کرد و پا روی شرف این مردم می گذاشت. مردم ما آن روز را ندیدند که یک سرباز آمریکایی بر همه مردم این سرزمین ترجیح داشت، اما امروز گاهی با تنوع تصمیمات ما و اختلافاتی که وجود دارد، کارآمدی نظام را زیر سوال می بینند و ما از اینجا نگران انقلاب هستیم که کارنامه قابل دفاعی در حوزه اقتصادی، مدیریت و فرهنگ نباشد.

شهردار تهران ابراز داشت: ما نگران این هستیم که امروز به جای آنکه دغدغه مجموعه مدیران و نخبگان جامعه، دغدغه مردم باشد و نگاه کنند به بقیه دنیا که بعضا جوانان آنها را الگوی خودشان قرار می دهند. پس حتی اگر آنجا را الگو قرار می دهید ببینید که نخبگان آن جامعه هرگز نگران راست و چپ نیستند و به دنبال اصلاح طلب و اصولگرا نرفته اند. در منافع و موضوعات ملی، همه کنار هم ایستادند و وحدت کردند. اگر مشکل جامعه ای حل شد، در سایه اجماع پیش رفت نه در سایه عناد، لجبازی، تهمت زدن و غیبت.

وی تاکید کرد: حتی به گونه ای با هم حرف می زنیم که بی اعتمادی برای مردم نسبت به نظام درست می کنیم و اسم آن را هم می گذاریم مبارزه با فساد و عدالت خواهی؛ این بیشتر شبیه به عدالت خواری است. روش مبارزه با فساد روشن و مشخص است و باید سیستم ها را شفاف کرد.

شهردار تهران گفت: البته زمان می گذرد و تمامی این موارد روشن می شود. بنده هم در فرصت های بعدی حتما به اطلاع مردم می رسانم، اما اینکه ما سیستم را باز می گذاریم تا مردم و دستگاه های نظارتی ببینند و نظارت کنند و هر کسی اطلاعات خواست، در اختیارش قرار می دهیم، شفافیت است.

وی با بیان اینکه ما نگران مردم و انقلابمان هستیم، گفت: سزاوار نیست امروز این مردمی که هیچ چیز برای حفظ این کشور، گسترش و عظمت انقلاب اسلامی کم نگذاشتند، در سختی هایی که دارند زندگی کنند. رزمندگانی هستند که در مقابل دشمن ایستادند و هرگز نشکستند، اما امروز حرمت آنها در مقابل خانواده و فرزندانشان ممکن است، بشکند.

شهردار تهران ابراز داشت: نباید به جای اینکه به داد مردم برسیم، هر روز دعوای بین مسئولان و موضوعات بی ربط مطرح شده و دنبال شود.

قالیباف در پایان گفت: در این ایام و ماه عزیز از خداوند می خواهیم که توفیق خدمتگزاری صادقانه، وفاداری به انقلاب و نظام و خدمت بی منت به مردم عزیز را داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.