یک فرمانده حشد الشعبی عراق از آغاز عملیات پیشروی به سوی فرودگاه تلعفر و احتمال درگیری با نیروهای ترکیه که در این مناطق مستقر هستند، خبر داد.

محاصره فرودگاه تلعفر و احتمال درگیری با نیروهای ترکیه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "حسن عبدالهادی" مسؤول رسانه‌ای گردان‌های سید الشهدای حشد الشعبی از آغاز پیشروی نیروهای حشد الشعبی به سمت فرودگاه تلعفر خبر داد و گفت: با آغاز مرحله دوم ماموریت نیروهای حشد الشعبی در عملیات پاکسازی موصل این نیروها حرکت به سمت فرودگاه شهر تلعفر را آغاز کردند. این فرودگاه در 8 کیلومتری شهر تلعفر قرار دارد و نیروهای حشد الشعبی به دلیل وجود نیروهای ترکیه در این منطقه و احتمال بروز درگیری میان نیروهای ترکیه و حشد الشعبی با احتیاط در حال پیشروی هستند.

وی ادامه داد: نیروهای ترکیه در اطراف تلعفر مستقر هستند اما اخیرا با لباس‌های شخصی وارد این شهر شده‌اند زیرا حشد الشعبی با پیشروی خود مسیر تلعفر و المحلبیه به سمت سوریه که یک مسیر امدادی به سمت شهر رقه در سوریه است را قطع کرده‌اند.

او با اشاره به تحرکات ترکیه در شمال موصل گفت: دولت عراق پیشتر در خصوص ماجراجویی در عراق به ترکیه هشدار داده است زیرا آنان موصل را یکی از ولایت‌های امپراطوری عثمانی می‌دانند. نیروهای حشد الشعبی با قطع کردن مسیر امدادی اصلی میان رقه و تلعفر مرحله جدید از عملیات پاکسازی موصل را آغاز کردند.

این فرمانده عراقی در خصوص اهمیت فرودگاه تلعفر گفت: فرودگاه تلعفر هم اکنون در کنترل تروریست‌های داعش است و ترکیه و داعشی‌ها از آن سود می‌برند، در صورتی که موفق شویم فرودگاه را آزاد کنیم نیروی هوایی عراق می‌تواند از آن برای محقق کردن اهدافش در موصل و مناطق دیگر استفاده کند. جنگنده‌های عراقی می‌توانند از این فرودگاه برای هدف قرار دادن تروریست‌های داعشی و کاروان‌های آنان که به سمت سوریه  و شهرهای دیر الزور و حسکه می‌گریزند استفاده کنند.

وی همچنین به وضعیت تروریست‌ها در داخل شهر موصل اشاره کرد و گفت: روحیه تروریست‌ها در داخل شهر موصل به شدت درهم شکسته است و بسیاری از آنان از مناطق جنگی گریخته‌اند. روز گذشته تروریست‌های داعش برای انتقام از نیروهایی که میدان جنگ را ترک کرده‌اند سر تعدادی از آنان را به طور وحشیانه‌ای از تنشان جدا کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.