قدس آنلاین/ علیرضاگرانپایه: استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه شهری باید به گونه‌ای ادامه پیدا کند که محوریت حرم درنظر گرفته شود

توسعه شهری با محوریت حرم مطهر رضوی صورت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی در بازدید از غرفه روزنامه قدس در بیست و  دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در مورد بافت اطراف حرم و حواشی پیرامون نوسازی میدان شهدا گفت: شورای عالی شهرسازی در مورد بافت اطراف حرم، یک مصوبه ده بندی دارد که شاید خیلی از کسانی که نسبت به مسائل پیرامون حرم دغدغه‌هایی مثل بلند مرتبه سازی ها و هماهنگی معماری بافت اطراف حرم و اینگونه مسائل دارند را بتواند آگاه کند.

رشیدیان تصریح کرد: من توصیه می‌کنم که کسانی که نگرانی دارند حتماً ده بند را به جز بندآخر که کلاً از روند اجرا خارج شده است مطالعه کنند.

وی افزود: توسعه شهری باید به گونه‌ای ادامه پیدا کند که محوریت حرم درنظر گرفته شود. ما هم در شوراهای راهبردی که با همین موضوع تشکیل شده است، به ساماندهی شهر مشهد متناسب با فرهنگ شهر تأکید کرده ایم. 
استاندار خراسان رضوی با بیبان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران شهر مشهد، حاشیه نشینی و کاهش فقر بوده، افزود: از همان ابتدا شروع به کار، یکی از موضوعاتی که دنبال کردیم تشکیل ستاد برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد بود. اتفاقاً در گزارشی که در جلسه اخیر آماده شده بود، اقدامات استانداری در زمینه آب، فاضلاب، گاز و مشکلات آموزش و پرورش حاشیه شهر مشهد، نمونه بود.
رشیدیان در مورد دغدغه‌های ورزشی استانداری در زمینه مشکلات مالی تیم سیاه جامگان گفت: ما هیچ ردیف بودجه‌ای برای حمایت از تیم‌های ورزشی نداریم ولی در جلسه‌ای که چند روز قبل برگزار کردیم از مدیران صنایع کوچک مشهد خواستیم که به صورت اشتراکی در تامین مالی باشگاه های ورزشی مشهد کمک کنند. به هرحال مشهد مانند شهرهای دیگر صنایع بزرگی مانند فولاد ندارد و باید به کمک سرمایه همین صنایع تیم‌داری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.