عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: نباید بلوک سیمانی در برابر دهان‌های شفاف گذاشته شود و از همه مهم‌تر نباید ترس و وحشت صاحبان قلم و اصحاب رسانه را دربرگیرد.

نباید بلوک سیمانی در برابر دهان‌های شفاف گذاشته شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، کیومرث یزدان‌پناه عضو هیأت علمی دانشگاه تهران ، با توجه به اظهار نظر رئیس‌جمهور و واکنش آیت‌الله آملی لاریجانی  همزمان با نمایشگاه مطبوعات در خصوص آزادی بیان و برخورد متعارض در این مورد تصریح کرد: یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی آزادی بیان بوده است.

وی ادامه داد:‌ کشور ایران از لحاظ آزادی بیان در حال حاضر و در میان بسیاری از کشورهای جهان و در منطقه بلامنازع مقام اول را دارا است. این شرایط بر اساس اختیارات در قانون اساسی مثل اصل سوم این قانون به مردم و جایگاه قلم داده شده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: صیانت از حقوق شهروندان و آزادی بیان در جامعه مسئولیت ذاتی دولت است. مسئله بعدی نوع تعریف از آزادی بیان، قلم و گفتمان در کشور است که طبق آن به یک نقطه‌ای از ثبات و دموکراسی در کشور رسیده‌ایم.

یزدان‌پناه گفت:‌ در واقع باید در میان رهبران سیاسی جامعه و گفتمان و کردارشان هم‌سان‌سازی وجود داشته باشد متأسفانه آنچه این روزها در صحنه کارزار سیاسی از دولت  شاهد هستیم تناقض در گفتار و عمل است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: از یک سو به حرمت قلم و قوانین جاری کشور تأکید می‌شود، اما از سوی دیگر  در عمل کاملاً متعارض رفتار می‌کنند. بنابراین با توجه به رشد آگاهی جامعه ایران که یکی از فعال‌ترین جوامع بشری به حساب می‌آید و در دسترسی به حجم اطلاعات و تولید اخبار زبانزد جهان است خیلی نمی‌تواند این رفتار برایند مثبتی داشته باشد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: انتظاری که از مقامات تصمیم‌گیر این است که یک وحدت‌ رویه در گفتمانشان وجود داشته باشد تا درواقع آزادی بیان به جایگاه خود برسد و زبان‌هایی که سخنان درست را منتقل می‌کنند بسته نشوند.

وی تأکید کرد: نباید بلوک سیمانی در برابر دهان‌های شفاف گذاشته شود و از همه مهم‌تر نباید ترس و وحشت صاحبان قلم و اصحاب رسانه را دربرگیرد. مسلماً اگر جلوی قلم و بیان بلوک سیمانی گذاشته شود زمینه فساد ایجاد می‌شود و مفسدان را تشویق کرد به ادامه کار می‌کند

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در خاتمه بیان داشت: در جامعه آنچه مطلوب است ایجاد تعادل میان گفتمان و عمل بین مسئولان  است که متاسفانه این روزها شاهد تعارض در این مساله هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.