خواسته مدیریت بحران جدید در اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان خواستار مدیریت بحران جدید برای اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیتی شد.

وی با نگاهی به استراتژِی جدید سیاست امنیتی و خارجی که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تابستان ارائه داده است افزود: ما نیازمند روش های یکپارچه نظامی - غیر نظامی از همان ابتدا وهم به لحاظ مفهومی و هم عملی هستیم. هر دو باید در کنار یکدیگر به هم پیوند بخورد و به صورت همسان به هم نزدیک شود. این طرح بخصوص سیاست دفاعی هماهنگ تر بین اعضا برای غلبه بر بحران ها در همسایگی اروپا را پیش‌بینی می‌کند.

اشتاین مایر روز چهارشنبه در برلین با همتایان خود از کشورهای دانمارک، فنلاند و سوئد دیدار می کند. این کشورها می خواهند در زمینه سیاست امنیتی و خارجی به هم نزدیک‌تر شوند.

این چهار وزیر امور خارجه در نامه ای به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مفاهیم اولیه پیشنهادات خود را ارائه دادند. از جمله اینکه اقدامات پیشگیرانه بهتر، کارهای میانجی گرانه فشرده تر و تلاش بیشتر در ایجاد ثبات در مناطق بحرانی و در معرض خطر را خواستار شدند.

این چهار وزیر امور خارجه اروپایی می خواهند هفته آینده یک طرح همراه با پیشنهادات عملی مشخص را به بروکسل ارائه دهند که شامل رویکردهای غیر نظامی برای  حل پایدار مناقشات و بحران‌های جهانی است.
اشتاین مایر از پذیرش این ایده های جهانی از طرف فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده است.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان شکی نیست که اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیتی باید قدرتمندانه تر عمل کند. ما نمی‌توانیم به سادگی در حاشیه بایستیم، در حالی که در همسایگی ما کشورهایی در حال فروپاشی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.